tisdag, april 22, 2008

Uppsägningar

Nu känns det verkligen som att jag har börjat förbereda min flytt från Västerås och mot Augusta. Jag ringde nämligen runt och sa upp en del abonnemang idag, samt min lägenhet (fast där behöver jag ju även lämna in en skriftlig uppsägning, som jag tänkte gå dit med på torsdag, efter lektionen). Det känns bra att komma igång ordentligt med förberedelserna inför flytten. Nu ska jag bara börja packa snart också, så kommer det verkligen kännas att jag är på G.
Jag har letat runt en hel del efter andra som jobbar som au pair i USA för tillfället, eller som ska åka dit ungefär samtidigt som jag. Det skulle vara så skönt att få dela erfarenheter och funderingar med någon som gör samma sak som jag. Jag har ju Malou, vilket känns super, men det skulle vara roligt att lära känna någon som kommer finnas i ungefär samma område som mig. Det kommer ju ändå vara ca 115 mil mellan mig och Malou, så det är ju knappast inpå husknuten...
Vi får se hur det går med letandet, jag håller er uppdaterade!

2 kommentarer:

Malou sa...

Vi är ju iallafall (nästan) i samma tidszon! Förresten fick jag mejl från en av Milwaukee-tyskorna som åker samtidigt som jag idag och - halleluja - hon är bra på engelska :D

Carin sa...

Ja, du kommer väl vara en timme efter mig, tror jag. Jag kollade på maps.google.se idag, och om man tar bil så tar det ca 14 timmar att åka mellan Hartland och Augusta. Det tycker jag du får göra ungefär en gång i veckan. :P
Tjohooo! Vad underbart med folk som kan skriva på engelska! :D
Jag håller på att ragga kontakter bäst jag kan jag. Jag har fortfarande inte fått något mail från min Area Director, men jag hoppas att det kommer imorgon, så att jag kan börja ta kontakt med folk som jag VET kommer finnas i närheten, istället för att leta mig igenom alla au pair-bloggar som finns för att hitta någon :P