lördag, april 26, 2008

Back from our nation's capital


Så är jag tillbaka efter en kort tripp till vår kära hufvudstad. Jag och lilla Lisa-flisa for dit igår eftermiddag, eftersom pappa hade bestämt sig för att bjuda med mig på showen "I huvudet på Bergqvist & Sauk". Efter att jag lämnat Lisa i pappas lägenhet åkte jag tillbaka in till city, vi åt en trevlig middag på kulturhusets Panorama Café (med världens snålaste grekiska sallad) och sedan gav vi oss av mot Vasateatern.
Vi var båda exalterade över att få se Stefan Sauk och Kjell Bergqvist live, och vi hade höga förväntningar på kvällen. Ack så besvikna vi blev. De återanvände gamla sketcher, de nya skämten var inte bra de heller, och de drog sig inte ens för att sjunka till en så låg nivå som att driva med talfel. Det var verkligen inte vad jag hade hoppats på.

Förutom den dåliga showen så var det en obehaglig dag på ett annat sätt också, nämligen att jag läste i Metro om att en av hundarna från Hundhjälpen, där jag tog hem Lisa från, hade blivit diagnostiserad med en smittsam tumörsjukdom. Det kändes ju självklart inte alls roligt, eftersom det innebär att Lisa också skulle kunna vara smittad. Därför var jag väldigt orolig under i stort sett hela dagen och kvällen igår. Jag letade dock upp lite information om sjukdomen på internet, och det finns tydligen väldigt effektiv behandling, vilket de så klart inte berättade om i tidningen, där det lät som att hunden är dödsdömd om den skulle visa sig bära på sjukdomen. Den är dessutom inte väldigt smittsam, utan även det hade de blåst upp rejält i tidningarna.
Hur som helst så ska jag kontakta Hundhjälpen och försöka få någon garanti på att Lisa inte bär på sjukdomen. Om de inte kan ge mig det så vill jag undersöka Lisa, så att jag kan få bekräftat att hon är frisk. Jag har inte samvete att låta henne träffa andra hundar om det skulle kunna vara så att hon bär på sjukdomen, även om det är lätt att behandla den. Det kostar ju ändå med behandling.
Jaja, det kommer bli bra, men jag ser inte direkt fram emot att betala en räkning till veterinären... :-/

1 kommentar:

billie sa...

oooj, va läskigt. men jag är säker på att det inte är det minsta fel på lisa-flisa :)