onsdag, april 23, 2008

Infoga smart/rolig titel här

Ja, nu vet jag i alla fall att min mail fungerar som den ska. Det var helt enkelt så att ingen skrev till mig igår.
Jag har fått lite mer information från min kära värd-mamma, Dawn. Familjen känns bara bättre och bättre hela tiden. De har nu officiellt bjudit in Malou att komma och spendera en tid i deras hem för att vi ska kunna åka till New York City tillsammans och upptäcka, vilket känns väldigt bra. Det vore väldigt tråkigt om vi inte fick åka dit tillsammans åtminstone någon gång.
Jag har nu också fått veta att den äldsta dottern, Olivia, älskar att sy, vilket passar mig alldeles utmärkt! Hon gör precis som jag gjort många gånger, nämligen att ta ett gammalt plagg som man tröttnat på och göra om det till något roligare. Hon och jag kommer säkerligen spendera en hel del tid framför en symaskin och med att shoppa tyger och annat material.
Det ska bli så roligt att få träffa dem! De verkar så mysiga allihop! Jag kommer förmodligen få träffa hela deras släkt ganska snart efter att jag kommit dit också. Massor med systrar, mostrar, farbröder osv osv... Ska bli väldigt roligt, särskilt eftersom jag själv växt upp i en stor släkt, så det känns skönt att få ha någon sorts släkt-känsla även där.
I can't wait!

Jaja, tillbaka till dagens verklighet!
Jag sitter här med lätt ångest över att jag måste hinna läsa klart Mystic River, ett kapitel i läroboken samt hitta information om Dennis Lehane för mitt föredrag, allt innan imorgon. Jag känner mig lätt stressad, så att säga. Boken är bra, men ändå så går det väldigt långsamt fram, vilket känns ytterst frustrerande. Jag som brukade läsa så fort förut. Jag vet inte om jag helt plötsligt blivit långsammare eller om det bara är att jag TYCKER att jag blivit långsammare... Knepigt är det i alla fall.
Aja, jag har mycket att göra, så det är väl bäst att jag återgår till det...

2 kommentarer:

Henriette sa...

Jello! Åh vad mysigt det låter :) Me wanna go too! Var ska lilla Lisa bo medan du är borta?

Carin sa...

Henriette: Ja, det ska bli så roligt!
Ni måste ju komma och hälsa på medan jag och Malou är där! Jag kikade flygpriser igår, och man kan komma undan med ca 4500:- tur-och-retur! :) landa i New York, komma ut till mig (ca en timme från NYC), ha några dagar i NYC och sedan åka vidare till Malou! WIIIEE! :)
Lilla Lisa ska bo hos mamma, tillsammans med min lilla kisse. De kommer få det superbra, springa ute i trädgården och gå mysiga promenader runt den lilla tjärnen nedanför hennes hus. Jag kommer förmodligen sakna dem mer än de saknar mig...