söndag, april 27, 2008

Bloggar

Jag har på senaste tiden blivit halvt beroende av bloggar, och i synnerhet au pair-bloggar. Jag har strax över 20 stycken som jag har satt på bloggkoll, och går in och läser i stort sett varje dag. Vissa bloggar är trevliga att läsa, de är välskrivna och har ett roligt innehåll. Sedan finns det andra som oroar mig mer än de roar mig. Oroar mig för att jag blir chockad över hur dålig man kan vara på att uttrycka sig skriftligt. Oroar mig för att jag blir förvånad över hur självupptagen, ignorant och nedlåtande man kan vara.

Jaja, egentligen så borde jag väl sluta läsa de bloggar som irriterar mig. Dessvärre verkar jag ha något sjukligt behov av att bli irriterad och upprörd, så förmodligen kommer jag att fortsätta läsa skiten i alla fall, och bli mer och mer irriterad på mig själv också för varje gång jag går in och läser...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan och tack för kommentaren i min blogg!!

Angående det där om mina långa inlägg... ehm... sorry. ;) Jag har ett tragiskt fel som gör att jag ibland skriver JÄÄÄTTELÅNGA blogginlägg! Haha. Det är inte med avsikt men det visar sig alltid att när jag har skrivit ner allt jag vill skriva ner så blir de... ja... en aning långa. Feel free att låta bli att läsa dessa. ;D

Roligt att du gillar min blogg, och också väldigt roligt att du också ska bli Au Pair!! Ska sätta mig och kolla igenom din blogg nu efter att jag har kommenterat här. :)

Ha det bra!

Malou sa...

Jag insåg ganka snart att ca 90% av au pair-bloggarnavar av det sistnämna slaget och plockade bara ut guldkornen :P

Anonym sa...

Hejsvejs. Vet inte om du sett min blogg, men jag ar ocksa au pair. Dessutom, som du, ratt beroende av andra au pair bloggar haha. Har nog narmare 50?! st pa bloggkoll. De flesta ar lankade pa min blogg, nu aven din :) Hoppas det var ok.
Ha det bra!

Anonym sa...

Jag försöker hålla en god svenska i min blogg. Ibland blir det lite internet-språk (lol, EEEEEEE, etc) men jag försöker hålla mig i schack och inte skriva det alltför ofta. :)

Vissa bloggar kan jag helt enkelt inte läsa, för att jag stör mig på stavfel, grammatiska fel och syftningsfel. För att inte tala om msn-språk. Det är nästan så man blir mörkrädd, eller hur?