fredag, april 11, 2008

Aupaircare, jordens segaste företag

Jag har nu ÄNTLIGEN blivit godkänd som au pair av Aupaircare. Mina handlingar har legat hos dem i nästan fyra veckor, vilket alltså betyder att familjerna som letar efter en au pair inte har kunnat se mig eller ta kontakt med mig. Det känns ju knappast jättebra, eftersom det nu inte är så väldigt lång tid kvar innan jag skulle vilja åka.
Men men, nu har de i alla fall äntligen tagit tag i mina grejer. Jag vet inte om det var på grund av mailet jag skickade till STS igår eller om det var en ren händelse som gjorde att det blev godkänt samma dag som jag skrev ett mail och frågade varför det tog så lång tid.
Jag har ändrat mitt senaste datum för avresa, eftersom det känns som att jag har större chans att få kontakt med en familj om jag öppnar upp mig lite för möjligheten att åka även senare. Så nu står det i mitten av oktober istället för sista augusti.

Blä blä, nu ska jag väl sluta beklaga mig och hoppas på att någon familj har förbarmande över mig snart så att jag kan få åka iväg i sommar ändå...

Inga kommentarer: