onsdag, januari 24, 2007

Trött är bara förnamnet

Fy tusan vad trött jag är!
Sovit alldeles för lite och suttit på långdragna lektioner alldeles för mycket...
All work and no play makes Carin a very tired girl.

Jaha... Ja, det visade sig såklart att de där dumma romanerna som vi skulle läsa tills idag fanns i den där antologin på ungefär 387.965.421.958 sidor och 47 kilo, så vi hade visst kunnat få tag på dem igår och det var inte alls som vi trodde att ingen skulle ha läst det tills idag. Nej, istället var såklart jag, Malou och Biljana typ de enda som inte hade läst... Mutter och grymt...
Hur som helst! Vi får väl ta igen det lite senare genom att skriva något om det eller nåt sånt, kan jag tänka mig.

Första översättnings lektionen idag också. Texten vi översatte i läxa skulle tydligen vara till nästa vecka, trots att vi blev tillsagda igår att den var tills idag. Nedrans lärare! Men men, det slutade med att vi gick igenom den idag ändå, så jag hade väl inte gjort den i onödan iaf.
Ska sätta mig nu i helgen och göra en hög av de där översättningarna, så jag slipper tänka på det på ett tag. Skönt att ha det gjort, liksom.

Jag har insett idag att jag inte kommer få några som helst pengar under sommaren. Visst, jag har vetat det förut, men det har inte riktigt lyckats tränga in i den sega skapelse som kallas mitt medvetande.
Hur som helst så ska jag försöka få tag på ett jobb till sommaren. Jag hoppas bara att det inte är försent. Har suttit och letet fram telefonnumren till alla mataffärer i Ludvika och Västerås plus några små grejer till... Jag skulle helst av allt vilja jobba på Café Engel hemma i Ludvika. Känner flera som jobbat där tidigare, och de säger att det har varit väldigt bra. Väldigt trevlig ägare (som dessutom är kompis med mamma, blink blink) och helt okej lön. Men men, jag kan tänka mig att de redan har fyllt upp det de behöver under sommaren. Det är många som vill jobba där, så jag är nog dessvärre lite för sent ute. Jag måste lära mig att planera lite bättre... :(

Jaja, det ska nog ordna sig till slut. Jag får väl jobba på McDonald's, som alla andra.

Inga kommentarer: