söndag, januari 28, 2007

Lista igen

Jag måste tacka Henriette och Malou. Utan er hade jag inte haft några roliga listor att driva alla till vansinne med! :)

Hur gammal är du och vad känner du inför din ålder? Jag är 19, men det känns som att jag kommer vakna upp imorgon och vara 40, och när man är 40 då har man ju levt mer än halva livet (förmodligen), så snart är det alltså kört för mig...

Vilket stjärntecken är du och hur typiskt detta är du? Lejon och VÄLDIGT typisk, på gott och ont.

Vilka frågor brinner du (eller har åtminstone brunnit) för? Brinner vet jag inte riktigt (jag börjar bli gammal, jag har hört att man börjar släppa på sina ideal lite då), men vanliga, hederliga mänskliga rättigheter tycker jag är väldigt viktigt.

Är det sant att man kan tyda en människa efter musiksmak? Nej, oftast inte iaf.

Hur radikalt har din musiksmak förändrats de senaste fem åren? Hmm... Jag vet inte riktigt... Jag har nog blivit lite mesigare gällande musiksmak de senaste åren, men annars är det nog ingen större skillnad.

Vi har alla våra gränser. Du skulle aldrig umgås med någon som lyssnade på och faktiskt tyckte om...? Hmmm... Vitmakt-musik.

Har du fått höra att du liknar en annan person? Vem?Anser du att du gör det? Ööh, min mamma och min syssling. Jag har dessutom minst 3 dubbelgångare som springer runt i vårt avlånga land. Alltid folk som tycker sig ha sett mig i Jukkasjärvi eller nåt sånt.

Vilken figur i ”The Simpsons” påminner mest om dig? En blandning av Homer (lat som fan) och Milhouse (udda och utstött :P)

Vem skulle spela huvudrollen i filmen om ditt liv? Kate Winslet, helt klart!

Behåller du helst dina bilder i färg eller svartvitt? Jag föredrar egentligen svartvitt, men har alla i färg...

Hur fotogenisk är du på en skala 1-10? -11

Vilken sorts människor stör du dig allra mest på? Människor som inte respekterar andras åsikter, eller som bara pratar om sig själva 24/7

Vilka är de värsta misstagen man kan begå då man skriver en text? Särskrivning och, om det är en formell text iaf, att skriva dej, mej, dom (istället för de och dem), att alltid skriva dem (även när det ska vara de) samt att skriva "liksom" överallt.

Låt oss vara fåfänga för ett slag; hur ser din absoluta drömkvinna/drömman ut? Som Colin Farrell eller Denzel Washington... *dregel*

Vilken klädstil är mest smaklös? Kolla in några gamla Madonna-videor från 80-talet så har du ditt svar.

Hur skulle du helst klä dig om du bara hade möjlighet? I snygga, välsittande designer-kläder antagligen.

Vilka skönhetsprodukter använder du regelbundet? Inte mycket... Mascara? Hudkrämer av varierande märke (men just nu knarkar jag Dove Body Silk, det luktar så härligt)

Dömer du människor efter deras utseende? Jag är ledsen att behöva säga det, men ja.

Väger du mer eller mindre än dina föräldrar? Hmm, gissa?! Mer än mamma iaf. Man vet aldrig med pappa...

Äter du en matsked färsk hundspillning för 1.000:-? Äckligt! Nej...

Om tillfället gavs att äta en maträtt gjord på människokött, skulle du ta det? Aldrig. Inte ens för allt smör i Småland.

Vilket fordon åker du helst bara för att komma bort? Cykel? Jag är miljövänlig!

Hur fånigt är egentligen rökförbudet på en skala 1-5? Inte ett dugg. Det är äckligt att röka inomhus.

Visslar du bättre än du sjunger? Nej, definitivt inte.

Läser du hellre än du skriver? Beror på humör.

Nämn en enda superkraft du önskar dig besitta? Att kunna gå ner 10 kg genom att peta mig i naveln?

Hur pass laglydig är du och varför? Jag är lagom laglydig. Jag går mot rött och liknande smågrejer. Okej, har väl hänt att jag köpt ut lite cigaretter eller öl åt någon under 18, men vafan... Det ör bra att vara laglydig, då slipper man oroa sig när man ser en polisbil.

Vilket brott anser du vara allvarligast? Särskrivning och mord. De är på samma nivå.

Vilket är ditt absoluta drömyrke? Antingen att jobba på någon stor dagstidning eller att på något vis kunna jobba med musik.

Hur skall du göra för att förverkliga dina framtidsplaner? Plugga hårt och öva mer!

Dricker du must? Ibland, om jag måste...

2 kommentarer:

Malou sa...

Gaaah! Jag hade glömt hur mycket jag hatar när folk skriver "dem" hela tiden. Mörda!

Carin sa...

Malou: Ja, det borde vara dödsstraff på såna fruktansvärda brott! Det kan omöjligt finnas något som är mer irriterande och magsårs-framkallande!