torsdag, januari 25, 2007

Lista femtioelva

Favoritfilm: Ojojoj... Jag måste nog säga Madagascar eller Pirates I & II
Favorit-tv-serie: Det är ett väldigt svårt val mellan Vänner, Scrubs och CSI... Men jag måste nog säga Scrubs.
Favoritskådespelare: Johnny Depp! *dregel* Och Colin Farrell på ett litet hörn...
Favoritskådelspelerska: Jag måste hålla med Malou och säga Kate Winslet.
Favoritregissör: Ingen aning faktiskt...
Favoritband: Gills Lars Winnerbäck som ett band? :) (Ja, jag vet att typ alla avskyr Winnerbäck, men jag tycker att han är ett geni!)
Favoritsång: Min älskling har ett hjärta av snö av ovanstående Winnerbäck "och hennes gröna ögon gör mig matt. Hon säger ta aldrig nånting för givet, och vi pratar om vart vi ska just inatt, men jag antar att vi menar hela livet" *sjunger*
Favoritskiva: Någon Winnerbäck eller min live-skiva med Dixie Chicks som jag fick av Marie för ett antal år sedan. Den håller fortfarande...
Favoritbok: Någon av Terry Pratchett's Discworld novels
Favorittidning: Jag läser inte direkt tidningar så...
Favoritmat: Maten från den Mongoliska restauranten i Sthlm... Mums
Favoritdryck: Vatten och våra roliga drinkar som vi blandade hos Johanna före tentafesten
Favoritdjur: Hund, helt klart
Favoritsysselsättning: sova och titta på tv. om jag känner mig ambitiös så läsa eller skriva brev
Favoritväder: Halvvarmt med ett lätt regn... Härligt
Favoritmånad: Maj, för då börjar det bli sommar...
Favoritsport: Handboll ibland...
Favoritfärg: oj, beror på mitt humör... Men svart funkar alltid. Är lite förtjust i rött annars.
Favoritgodis: det mesta... ofta något surt
Favoritkläder: säckiga byxor som inte är tajta någonstans, en stor t-shirt och en varm munktröja
Favoritskor: Mina fula, utslitna fårskinnstofflor
Favoritland: England. Underbart vackert och folket är jättetrevligt! Jag gillar alla länder där expediter säger "Hi, Love!" till sina kunder!
Favoritspel: TP och Rappa Kalja. Jag vinner jämt! :)

Inga kommentarer: