torsdag, januari 25, 2007

Jobb

Jag har nu officiellt börjat mitt jobb-letande.
Jag har ringt varenda sketen matbutik i Ludvika och kommit ungefär halvvägs igenom listan på butiker här i stan. Jag ska fanimej få tag på ett jobb till sommaren!
Jag tänker inte leva på nudlar i två månader, det vägrar jag helt enkelt.
Jag har ju iaf tur att jag bor i en studentlägenhet, så att juni-juli är hyresfria. Det hjälper ju en hel del.
Cafe Engel kunde tyvärr inte anställa några nya under sommaren. Det är bara familjen som ska jobba då tydligen. Men, som sagt, jag har börjat leta ordentligt bland alla mataffärer. Ska sätta mig och skriva ihop lite om mig och allt sånt där som de ville veta och så ska jag åka runt i stan med dem i högsta hugg i början av nästa vecka.
Jag borde ju få något NÅGONSTANS när jag söker på varenda jävla butik i stan. Ska prata med någon på McDonald's och allt sånt där också. Öka mina chanser ytterligare litegrann.

Aja, nu ska jag se till att hämta fram alla dikter som vi ska läsa tills på måndag.

Inga kommentarer: