måndag, januari 29, 2007

Spöstraff!

Vore det möjligt att åka tillbaka i tiden och döda någon som jag visste skulle skapa mycket lidande för människor i framtiden så skulle jag göra mig av med 5 människor: Hitler, Emily Dickinson, Walt Whitman, Robert Frost och Sylvia Plath. Deras brott mot mänskligheten känns just nu ungefär lika allvarliga.
Jag har suttit halva jävla dagen och klurat med de här dikterna. Visst, jag har gått långsamt fram och tagit många korta (och långa) pauser, men jag tycker att jag är förlåten, eftersom det här är så jävla tråkigt!

Aja, har haft lite roligt idag iaf. Kände att jag hade varit lite för lat i helgen så jag tyckte att det var dags för en promenad. Eftersom jag dessutom var i stort behov av lite matvaror samt en hårtork så fick det bli en promenad till Maxi. Kallt som fan var det, men det var det värt. Skönt att få komma ut ur huset en liten stund och, hör och häpna, det är faktiskt roligt att handla på Maxi! (Jag börjar verkligen bli gammal och patetisk...) Hur som helst så äger jag nu mitt livs första hårtork. Ja, det är sant, jag är snart 20 och har aldrig ägt en hårtork i hela mitt liv förrän idag. Men så har jag aldrig riktigt behövt en förut heller. Eller jo, varje vinter, men vafan... De är ju dyra! :P Men vad gör man inte för att slippa en hjärnhinneinflammation?!

Imorgon bär det av till körskolan för ett gäng timmars hårdpluggande inför teoriprovet medan jag och Malou väntar på att gå till Gideonsbergskyrkan för körövning med Body & Soul. Ska se till att äntligen köpa de där körlektionerna imorgon också, nu när jag har pengar för en gångs skull. Jag kommer vara den absolut sista i min bekantskapskrets som har körtkort, och bara för att jag är så jävla lat och aldrig får arslet ur och börjar plugga ordentligt.

Aja, nu börjar det bli dags att gå och lägga sig, ska ju upp och ha lektion imorgon. Har iaf tur nog att få skjuts med Biljana imorgon, vilket innebär att jag kan gå upp lite senare! Tack för att du ger mig den lyxen, Billie! Jag är dig evigt tacksam.

Imorgon ska jag inviga min nya hårtork! :D

Puss på er alla små troll där ute i skogen!

P.s. Jag är lite för trött för att skriva offentligt egentligen, men vafan, skyll dig själv om du har gått in här och läser mitt dravel. D.S.

2 kommentarer:

Funkan sa...

Jag blir 22 i år, och jag har heller aldrig ägt en hårtork, och gör det fortfarande inte :P

Carin sa...

Wihiiee! Du och jag! :D