söndag, oktober 26, 2008

Utekväll

Allt blir bättre efter lite socialt umgänge.
När jag åkte från huset vid 6.40 tiden var jag säker på att jag lyckats supa bort både fjärrkontroll, Chapstick samt mitt allra sista Försvarets Hudsalva (måste be mamma skicka nytt till mig, annars blir jag lite tokig till vintern).
När jag kommer hem och tar ur linserna, vad hittar jag i min nedcessär? Chapstick! Vad står på min byrå? Försvarets Hudsalva! Vad ligger under mina vackert bäddade lakan? Fjärrkontrollen! Och vad kommer jag på när jag precis ska sätta mig och googla det? Att Ted Gärdestads bror heter Kenneth! (Jag och Malou hade en diskussion/irritation över det halva kvällen, då ingen av oss kom på vad han hette. Vi var inne på Lennart ett tag, men det kändes inte helt rätt, och det var det ju inte heller)
Nu ska jag titta lite på tv, tvätta bort mitt smink (måste skaffa mig nya sminkborttagningsgrejer, de tog slut i veckan, vilket är oerhört frustrerande), kanske sticka lite på min tröja och sedan ska jag sussa massor med sött hela natten.
Imorgon ska jag skriva en meny för den kommande veckan, så att Värdmamman och mormorn kan införskaffa vad jag behöver för att ge flickorna mat under dagarna.

Allt är helt enkelt lite bättre i Wisconsin!

1 kommentar:

billie sa...

jeeeeeeeej, jag är så glad för din skull!!me glad u like it there now :)
KRAM