torsdag, oktober 02, 2008

Bajs bajs bajs bajs!

Okej, just nu ar allt bara SKIT!

Jag far ta en massa skit fran alla hall.

Familjen vill att jag betalar for kursen som jag tagit har, trots att jag inte har minsta skylldighet att gora det. Anledningen ar att de "tror att jag borde ha vetat att jag skulle aka harifran redan nar jag registrerade mig for kursen". Vada Ni tror!? Jag VET att jag inte hade nagra sadana planer da! Skiten har kommit upp sedan den redan borjade!

Jag far skit fran min AD for att "hon hort" att jag inte skoter alla hushallssysslor som jag ska. Jag gor mitt javla basta och jag ansaer att jag gjort allt. Om de har klagomal sa borde de SAGA NAGOT TILL MIG! Inte bara ga runt och skvallra till alla andra om det.

Jag har fatt ett mail fran den ansvarige over min AD (jag fragade henne om pengarna for skolan, och hon skrev tillbaka imorse), dar hon skrev att "hon hort" att jag har i princip lamnat barnen vind for vag. Nar da, undrar jag?! Jag spelar spel, pysslar, leker och grejar med Ansley hela javla dagarna! Om jag satter mig ner i 20 minuter medan hon anda vill titta pa TV, ar det nagot sa fruktansvart? Jag forstar inte!

Om jag nu ar en sa javla dalig au pair, varfor har familjen fortsatt saga att de ar sa nojda med hur jag skoter allt, och sarskilt lillan? Bara for nagon vecka sedan sa pappan att han ar sa glad att jag tar ut barnen och leker med dem i deras koja och sadana saker. Idag sa min AD att mamman ar sur for att jag inte ar ute med dem tillrackligt mycket. Och visst, jag har inte varit ute med dem sa mycket pa sistone, for det har regnat varenda javla dag! Jag har ingen lust att vara ute i regnet, och det har inte dem heller!


Kanske ar det har bara inget for mig... Jag far ju bara hora hur javla dalig jag ar hela tiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du förtjänar mycket bättre.

Vad fegt och dumt av dem att inte ta upp problem (om de nu har det) med dig. De kommer ju knappast få fram någon ändring genom hålla tyst om det.

Min familj i Florida behandlade mig som skit när jag bad om rematch. Jag kan förstå att de var besvikna, men de kunde väl ändå bete sig som folk?

Oavsett vad som händer, så är jag på din sida. Ta ingen skit, som Grynet skulle sagt!

Många kramar!

Ellinore sa...

En liten utomsokensbo tar sig friheten att göra sin röst hörd. Jag vet att rematch suger, jag påbörjade processen men slutförde den aldrig... Jag är kvar i Wisconsin och jobbade på problemen ihop med min familj. Bra eller dålig lösning? Vet ej, men jag är glad att jag stannade här.
Och nu har ju Malou Baloo kommit hit också, så jag har bara en sak att säga; Kom till WI om det är möjligt, och fram till dess ska jag hålla alla tummar för att allt ska lösa sig till det bästa!

Kram Ellinore a.k.a Wisconsins Pingla (Eller Malou-Baloos kompis. Kärt barn har många namn ;) )

billie sa...

men vad är det för fel på människorna?!!jag känner dig rätt bra tycekr jag o jag VET att du aldrig skulle göra så som de säger att du gör. de är ju helt pantade i huvudet!!!jävla idiotmänniskor!grrrr...me agry at them now...ska jag komma and kick their asses? :)