söndag, april 01, 2007

Appletini, not so easy on the tini...

Hade en skoj kväll ute med tjejerna igår. Eller ja, det var väl lite blandat så där... Hemma hos Johanna hade vi toppenroligt, med drinkblandande (inklusive en alldeles för stark appletini, som fick mig att sympatisera starkt med J.D. när han beställer en "Appletini. Easy on the tini"), hårplattande, sminkande och andra allmänt roliga, tjejsaker som man gör innan man ska ut.
När vi väl kom till Kåren började, dumt nog, det mindre roliga. Först blev vi knappt insläppta, eftersom vi inte hade fixat de där små löjliga kuk-klistermärkena (bläääää!!) som man ska ha för varje termin. När vi sedan till slut kom in (efter att ha tjatat på de dumma vakterna plus betalat extra i inträde, eftersom vi var tvungna att gå in som gäster). Efter det var de närmaste timmarna riktigt roliga, men sen blev jag snuskigt trött och stördes extremt av linserna som klistrades fast på mina ögonlock och allmänt bara skavde i ögonen. Dessutom tyckte mina oerhört trötta öron att det var väldigt jobbigt med den höga ljudvolym som, som bekant, alltid är i barer och liknande en lördagkväll när det är fullsmockat med folk. Hur som helst så var det ganska trevligt ändå, fram till det att vi skulle åka hem klockan två. När Biljana skulle hämta alla våra grejer i garderob lyckades nämligen personalen där klanta till sig och gav inte henne min väska, så jag var tvungen att gå in igen (förbi två arga vakter som var beredda att slå ner mig när jag närmade mig dörren) och stå i kö i en halv evighet (om man försöker tränga sig där blir man knivmördad, I promise you) innan jag äntligen fick min väska. Man tycker ju att personalen skulle begripa att man borde få en lapp för både väskan och jackan, men icke då... Så roligt skulle vi tydligen inte ha det. Det skulle ju bli alltför enkelt då, och så skulle ju folk slippa stå i kö flera gånger och dessutom är det ju alltid roligt när de stackarna som ska hämta upp i bil får stå ute och frysa i en halvtimme innan man äntligen kommer.
Blää... Dumkåren...
Ibland tycker jag att det är ganska ovärt att gå ut. Roligare att stanna hemma hos någon, flumma och ha "förfest" hela kvällen :) Go pyjamasparty!

Inga kommentarer: