torsdag, april 26, 2007

Documentary-exchange

Har pratat med Sis' Alex om hans underbara David Attenborough-inspirerade dokumentär "Chasing A Duck Down The River" och vi fick då idén till Documentary-Exchange. Det hela går ut på att man spelar in dåliga/roliga/fjantiga/otroligt bra dokumentärer om valfritt ämne (helst med en fånig skandinavisk dialekt, men det är inget måste) och sedan byter man helt enkelt dokumentärer med varandra!
En helt UNDERBAR idé tycker jag...

Anywho... Satt och kände mig lite rastlös ikväll och tänkte på de där dokumentärerna, så jag tog fram min mobil och tänkte filma lite. Jag skulle inte kalla resultatet för dokumentärer, men roligt är det :P
Imagine this: EN tumme målad som en glad gubbe går fram i ett vitt landskap och sjunger "Winter Wonderland". PLÖTSLIGT halkar tum-gubben och ramlar ner för ett stup och ger ifrån sig ett typiskt "tecknad film-rop" som fortsätter hela vägen ner ... I rest my case!

Inga kommentarer: