tisdag, april 10, 2007

"We are now chasing a duck down the river..."

Den här dagen har varit väldigt kämpig att ta sig igenom. Men... Jag får väl skylla mig själv.
Jag skulle inte ha suttit uppe och tittat på tv halva natten när jag visste att jag skulle upp tidigt och dessutom hade sovit dåligt hela helgen. Det är ingen bra idé.
Hur som helst så hade vi en otroligt tråkig kommunikationslektion idag, där jag höll på att somna en gång i kvarten. Den gav mig dessutom lätt panik över att vi snart ska lämna in en till uppsats, som dessvärre lät överseriös... Vill verkligen inte. Sitter ju och skjuter upp en uppsats redan nu, behöver definitivt inte en till att inte göra i tid.

Sååå... Vad gör man då när man borde skriva en uppsats?
Jo! Man sitter och pratar med Sis på msn (which BTW is totally legitimate, since we haven't talked for almost a month!), och hon skickar små ljudfiler där hennes pojkvän (som för övrigt har en helt underbar engelsk dialekt!) låter som värsta David Attenborough och berättar om hur de följer efter en anka längs floden... Det är en oerhört intressant historia, believe you me! Jag har lyssnat på den ca tio gånger redan. Dessvärre är den inte ens 20 sekunder lång, så den varar inte så länge (därav de många lyssningarna). But, what's a girl to do but put it on repeat?

Jag förstår inte riktigt varför jag fortsätter skjuta upp skrivandet så väldigt... Första utkastet ska vara inne om 1½ timme och det är inte ens mycket att skriva. Bara 500 ord! Det skulle vara klart på en kvart om jag bara satte mig och skrev ordentligt. Men men... Inte då!

Ibland blir jag så trött på mig själv... *suck*

Inga kommentarer: