fredag, april 20, 2007

Sometimes I feel so stupid...

Jag hade inte en bra dag igår, intelligensmässigt... Sa bara en massa korkade saker hela dagen och kände mig ungefär lika intelligent som en Poopy Mary. Ett ypperligt exempel på min tillfälliga dumhet var när jag gick på bussen hem tillsammans med Billie:
Hela jag lyser upp i extrem lycka när jag ser en ny busstidtabell liggande i en liten hållare.
"ÅÅÅH! Jag har letat efter såna här!" (anm. ni märker redan här vilken nivå jag var på igår, typ dagis) Efter att ha krånglat loss en från gummisnodden den sitter fast med så läser jag på den "gäller från augusti 2006 till januari 2007" och får en total-depp på en hundradels sekund.
"Nääeeej... Det här är ju inte rätt..." vräker jag ur mig så att halva bussen hör.
"Jo, det är det visst." säger herr busschaufför. "Den gäller från april till augusti också"
"Jahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!" säger en knallröd Carin innan hon smyger bakåt i bussen och säger saker som "Jag kan inte rå för att jag är blind och korkad". Och bakom går en Biljana och fnissar och försöker låtsas om att hon inte känner mig.

Joråsåatteduvet... Man kan inte vara smart alla dagar här i livet. Det skulle bli så enformigt om man alltid hade rätt och sa en massa intelligenta saker.

Anyway... Jag fick ett högst obehagligt samtal igår kväll, från, hör och häpna, VLT. Det var en man som ville att jag skulle börja prenumerera på deras tidning. Men, fattig student som jag är så har jag inte råd, särskilt som jag aldrig läser ens gratistidningar. Detta sa jag till mannen och han svarade med att säga "Ja, jag tycker ju att det är ju väldigt tråkigt att du inte vill veta vad som händer i staden där du bor" på ett sätt som fick mig att känna mig som att jag var en seriemördare eller pedofil. Jävligt passive-aggressive, om du frågar mig! Personligen tycker jag inte att skuldkänslor är ett bra sätt att sälja tidningar på, men det kanske bara är jag...

Hur som helst... Det gäller att lägga såna där händelser bakom sig och gå vidare! :P
Jag har jobbat som ett flitigt litet bi idag, och jag har fått in en hel hög med CVn, så jag känner mig väldigt nöjd med mig själv.
Men nu är jag jättetrött och jag planerar att stanna inomhus hela helgen och bara sova, sova, titta på lite tv, sova, kanske sticka lite på min tröja, sova, sova och om jag känner mig oerhört ambitiös så kanske jag ringer Jonas och drar mig hem till honom (visst, det skulle vara lättare om han kom hit, för då skulle jag slippa gå ut, men då skulle jag vara tvungen att städa istället, och det orkar jag inte).

Nu får ni ursäkta mig, men det är dags för min klockan fem tupplur!
See ya later! :P

Inga kommentarer: