onsdag, april 11, 2007

Tjuvlyssnat är så braaaa!

Vem fan kan vara nervös och må dåligt när Tjuvlyssnat finns? :)

"Och det är inget sammanträffande att singel-surfa förkortas SS"
(Två tjejer ~30 står och pratar i väntan på en spårvagn.)
Tjej 1 (upprört): Får du också den där fula reklamen på din msn: “Över 25 år och singel? Surfa in på Mötesplatsen”?
Tjej 2 (tveksamt): Ja…jo…har nog sett den.
Tjej 1 (ännu mer upprörd): Den borde fan i mig räknas som hets mot folkgrupp!!!

"Jag vill minnas att det var höst, men det kan också ha varit vår."
(Pojke ~6 står och tittar i barn-almanackor, pappa ~40 står bredvid och tittar på något annat.)
Pojken: Pappa, titta! Jag fyller år.. DÄR! (pekar på datum) Visst gör jag?
Pappan (lite nervöst): Näe.. inte på den här sidan.
Pojken (upprörd): Men! När fyller jag år då?
Pappan (mumlandes): Ehm.. det får vi fråga mamma när vi kommer hem.

Nu kan du också trygga din pension: endast 199 kronor på Gina Tricot
(Kvinna ~40 år ska precis betala för en tröja till sin dotter ~13)
Tjej ~13 (visar upp en annan tröja): Mamma, kan jag få den här också?
(Mamman suckar tungt, tittar på dottern)
Mamma: Ja, men då förväntar jag mig att du tar hand om mig när jag blir gammal…
Tjej (tittar ner i golvet och mumlar): Ja.

"Okej, glöm katt, det känns mer som en åsna nu"
(Tjej ~20 sitter och beundrar kompisens, kille ~20, nya frisyr. Hon börjar klappa på hans huvud.)
Tjej: Wow! Det känns som en katt när man klappar så här!
(Killen blir lite irriterad utav det ivriga klappandet och klappar henne på magen.)
Kille: Wow! Det känns som en val när man klappar så här!

Om man nu kan kalla brist på självinsikt för en sjukdom
Hipsterkille ~25: Men snart orkar jag inte vänta mer.
Hipstertjej ~23: Det är typiskt, killar är alltid sena. Ingen tidsuppfattning!
Hipsterkille: Nähä?
Hipstertjej: När de säger en timme, så dyker de upp två timmar senare. Ingen respekt!
(Killen är tyst medan tjejen fortsätter mala på om hur fult det är att vara sen och hur det är ett killfenomen.)
Hipsterkille: Men du var ju 30 min sen idag.
Hipstertjej: Jag vet, jag har blivit smittad!

(Två expediter står bakom disken och pratar.)
Expedit 1: Det kom precis en kille och köpte 31 stycken likadana tröjor, och jag var ju bara tvungen att fråga vad han skulle ha dem till och då svarade han bara “orka tvätta”!

Det nya inom integrationspolitiken: SFS - svenska för svenskar
(Två svenska killar ~30 står i kö på libanesisk restaurang för att beställa mat)
Kille 1: Jag tar en kyckling med couscous, tack!
Kille 2: Jag tar samma!
Killen i kassan med invandrarbakgrund: Du kan inte få samma, men du kan få en likadan om du vill! Du måste lära dig prata svenska ifall du vill stanna kvar i Sverige, det vet du väl!!
Kille 2: Men jag är inte folkpartist.

(En reseledare står och informerar en grupp studenter om hytter m.m.)
Reseledare: Jag vet inte vilka som känner varandra så jag har bara placerat er slumpmässigt men vill ni byta så går det bra. Är det nångon som har några frågor?
Berusad kvinna ~40 (som tjuvlyssnat): Jag har en fråga, om jag vill byta och sova med Christian här, hur gör jag då?
(Allmänna skratt och uppmuntrande kommentarer från hans kompisar.)
Kvinnan: Men jag har en son i din ålder, jag är orolig för din framtid.
Christian (med skrämd blick): DET är jag också!

"Och dessutom satt den lite slappt runt midjan"
(Två killar ~ 20 provar kläder i en butik. Kille 1 går in i provhytten och drar för draperiet medan kille 2 sätter sig på soffan precis utanför. Plötsligt reser sig kille 2 från soffan, går fram till provhytten och rycker upp draperiet. Kompisen i provrummet har fått av sig sin tröja och står med bar överkropp och ser smått chockad ut, andra kunder i butiken stirrandes på honom.)
Kille 2 (granskar kritiskt sin väns bara torso): Näe, den där var blek och tråkig. Kan du inte testa något mörkare istället?

(Kille och tjej ~30 sitter och pratar om nya rutiner efter det att de nyligen flyttat ihop)
Kille: Innan jag träffade dig hade jag aldrig testat värktabletter tror jag…

"Okej, jag kommer ihåg 'enfaldig', så kommer du ihåg 'flicksnärta'"
(Två fjortistjejer går på bussen och sätter sig för att dela säte. Ena fjortistjejens mobil ringer.)
Fjortistjej 1: Hallå? Ja…hej…nej, va? Vad sa du? Vart skulle vi mötas? Tekniska höö, va? Tekniska höölskolan?
Fjortistjej 1 (lägger på och vänder sig till Fjortistjej 2): Ja. Men vi skulle mötas vid tekniska, ja, tekniska högskolan typ.
Fjortistjej 2: Tekniska högskolan?
Fjortistjej 1: Ja! Tekniska högskolan. Men du, vi gör så här. Jag kommer ihåg tekniska så kommer du ihåg högskolan!


Hahaha! Jag dööööör av skratt! :P

Inga kommentarer: