tisdag, mars 13, 2007

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Malou, den onda människan :P
Det är väl lika bra att sätta igång, för det här blir knepigt...

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag är oerhört paranoid och negativ ibland. Om en person som jag normalt pratar med varje dag inte hör av sig på en dag så är jag helt övertygad om att han/hon har dött, ligger i koma, en släkting har dött eller ligger i koma, att han/hon helt plötsligt insåg att han/hon hatar mig och aldrig mer vill ha med mig att göra.
Jag tror inte att det är särskilt sunt. Jag kanske borde prata med en terapeut om det här... Hmmmmm...

2. Jag kan inte vissla rakt fram, som normalt folk. När jag visslar gör jag det i ett cirkelrunt hål på sidan av läppen. Alla skrattar åt mig...

3. Jag har ett nästan perverst förhållande till kollegieblock och skrivböcker av olika slag. Fråga mig inte vad det beror på, men jag blir alldeles lycklig i hela kroppen på en gång när jag går förbi en hylla med block och pennor och jag måste alltid köpa något, annars får jag ångest light under några timmar.

4. Om jag gör mig illa på ena handen måste jag nypa mig själv eller slå mig själv så att jag får ont på samma ställe på andra handen också, så att det blir jämvikt.

5. Jag har en fobi mot att använda handikapptoaletter. Om jag kommer till en "toalett-hörna" och alla andra toaletter är upptagna har jag ändå problem att använda den. Jag inbillar mig att så fort jag låser dörren om mig kommer alla andra toaletter bli lediga och 7 rullstolsburna personer kommer ställa sig och köa utanför handikapptoaletten där JAG, min o-handikappade jävel, sitter. Fatta vilka onda blickar jag skulle få när jag går ut igen...

6. Jag måste alltid, alltid, ALLTID räkna trappstegen när jag går i en trappa. Gör jag inte det får jag ångest 5000. Och innan jag börjar gå i en trappa måste jag försöka uppskatta hur många trappsteg det är, så jag vet vilken fot jag ska börja gå med, eftersom det är omöjligt för mig att avsluta en trappa med vänsterfoten. Gör jag det får jag för mig att allt kommer gå åt helvete. Jag är nog lite på gränsen till OCD ibland, borde nog prata med en terapeut om det också...

Inga kommentarer: