tisdag, mars 20, 2007

Summary:

Lång dag idag... Den startades klockan 6 då jag gick upp, efter att ha sovit fem timmar (eftersom min dator muppade sig så att jag var tvungen att skriva om alla mina finslipningar på vår presentation idag... blääää). Äta frukost, försöka hinna torka håret och sminka sig lite, så man inte skrämmer folk i skolan. Sen fick jag panik och var säker på att jag hade missat bussen till stan, trots att klockan ännu inte var så pass mycket att den borde vara där. Väl inne i stan var nästa bussjävel försenad, så efter några minuter gick vi, trots vädret, upp mot skolan, och då kommer såklart den satans bussen farande förbi oss och vi kunde riktigt känna hur den retade oss för att vi gick precis innan den kom...
När vi, efter mycket om, men och klagande kom fram till skolan, en kvart senare än planerat och blöt om varenda fot, skrevs presentationer ut och kopierades upp på OH innan lektionen började. Där lyckades vi framföra en alldeles utomordentligt bra presentation av en bok som ingen av oss hade läst. Vi hoppas iaf på att vi fick med allt väsentligt och att läraren inte tänkte alltför mycket på att jag använde frasen "stooped by perpetual anxiety", som jag plankat direkt från internet... Jag får försöka lägga in den ofta i mitt vardagliga vokabulär under de sista tre lektionerna som vi har med henne, så tror hon kanske att det är sånt som jag brukar säga.

Efter skolan åkte jag hem och tittade på Eddie Izzard i några timmar (hade tänkt hämta min cykel som lämnades hos Malou igår, efter vår heldag med pluggande, men eftersom det spöregnade så var jag måttligt lockad av att cykla just då så jag bestämde mig för att hämta den imorgon istället), varpå jag gick och sov i en timme ungefär. Det var minst sagt mycket välbehövligt och jag hade förmodligen inte klarat av dagen utan den vilostunden.
Efter ytterligare en timme med stå-upp-komik var det dags att dra sig till Gideonsberg och kören. Det var lika trevligt som vanligt, men ovanligt jobbigt för halsen, är jag rädd. Jag tror dessvärre att jag håller på att bli ordentligt förkyld igen (peppar peppar, ta i trä).

När kören var slut var Gabrielle jättegullig och gav mig skjuts hem till Jonas (egentligen en bit ifrån Jonas, men det var bara för att jag fick för mig att han bodde på 31:an istället för 41:an...) där jag spenderade några timmar. Var härligt att få träffa honom igen. Var ju ett bra tag sedan sist, tyvärr. Blir lätt så... Men men, vi hade några trevliga timmar där, men till slut var jag tvungen att lämna honom så att han kunde få sova (han ska ju upp och jobba, till skillnad från vissa andra). Han kommer hata mig imorgon när han sitter och somnar till på lunchen :P

Efter att jag kom hem igen har jag egentligen inte gjort mer än att krama Snuggles, prata lite med Sis, och till slut skriva det här OERHÖÖÖÖRT givande inlägget (jag vinner säkert Pulitzer-priset för det här).

Imorgon blir det körlektion och ingenting mer.
Nu ska jag sova som ett litet barn...

Inga kommentarer: