lördag, mars 17, 2007

Kitty!

Äntligen är min lilla kissekatt här! :)
Mamma kom med kattleveransen vid halv åtta ikväll, så nu har han precis hunnit gå och bekanta sig med hela lägenheten, bajsa i kattlådan och äta upp all burkmat. Nu ligger gullungen i mitt knä och sover... Han tyckte det var riktigt intressant med datorn. Satt och stirrade in i skärmen i typ tio minuter när han först satte sig här. Var väl roliga saker som rörde sig. :P Han tittade till och med på Charlie the Unicorn! Fast jag tror inte han gillade den särsklit mycket... (Johanna, du har hittat en likasinnad! :P)

För övrigt har jag bara suttit och läst Charles Dickens' Hard Times i ungefär 5 timmar. Har kommit lite drygt halvvägs av de 389 sidorna, så jag kan ju inte räkna med att jag hinner läsa klart allt till imorgon, dessvärre, men jag får väl göra så gott jag kan helt enkelt... Får väl läsa sammanfattningar på internet om inte annat ;)

Nu ska jag och Snuggles titta lite på tv. Känner att jag arbetet tillräckligt för ikväll. Kommer ändå bara somna om jag ska läsa mer...


Ps. Kan någon vänlig själ förklara varför jag sitter och nynnar på Spice Girls' Mama? SNÄLLA! Jag fattar inte var jag får alla knäppheter ifrån... Jag blir tokig snart!

3 kommentarer:

Malou sa...

Mama är en väldigt fin låt som förtjänar att hyllas. Iofs hyllar jag gärna hela Spice Girls, men det är en annan historia.

Funkan sa...

Klok katt du har

Carin sa...

Johanna: HEhe! Ja, han verkar riktigt vettig, förutom att han inte vågar hoppa ner från bokhyllan när han tagit sig dit upp. Inte ens när det står en pall under... Han är en fegis :p