måndag, mars 26, 2007

Say my name, bitch!

Jag kände att det var dags att fräscha upp sig lite, så jag bytte namn på min blogg... Har inte riktigt varit nöjd med mitt förra, och nu kom jag på ett (förhoppningsvis) bättre.
Hoppas bara att alla fortfarande känner igen mig?! :-O
Tänk om de tror att det är någon ny mupp som försöker stjäla min identitet och LÅTSAS vara jag?! Hjälp hjälp...

För att försäkra alla om att det verkligen är jag vill jag bara klargöra en sak: Whitman och Thoraeu (och allt annat vad Lit B heter) suger hängig, hårig, svettig getpung!
Nu kan i alla fall Malou försäkra er om att det är jag, för ingen annan skulle säga något så äckligt! :P


Jag och Henriette gick och köpte kollegieblock och annat roligt idag... Jag blir alldeles till mig i trasorna när jag går in på kontorsavdelningen på en bokhandel. För att citera Malou: Det är "något lätt erotiskt" över kollegieblock, pennor och kalendrar. Vem behöver porr när man kan gå in på Åhléns kontorsavdelning några timmar...? *dreglar*


Hmmm... Jag tycker att folk översätter saker lite konstigt ibland... Satt och kikade lite på en film och översättaren tyckte tydligen att "pussy" gick bra att översätta till "kissemurra". Och för övrigt, finns det verkligen någon som säger kissemurra? VA?! Tell me!

Nu är det dags för Carin att sova, annars blir hon odräglig snart...

3 kommentarer:

Funkan sa...

Jag hade samma problem igår när jag såg Sex and the City...

"Eat pussy" hade översatts till "mumsa murra" eller något dylikt... que?

Carin sa...

Johanna: Hahaha! Jag tror minsann att alla översättare är små pryda jävlar... De vågar inte skriva något grövre än "kissemurra" eller på sin höjd "mus" :P Översättare, hör upp! Säg efter mig: F - I - T - T - A! Kan ni säga det?

Malou sa...

HAHAHAHAHA!! Kissemurra är by far det roligaste jag hört på år och dag...