måndag, december 15, 2008

Back in business

I förrgår fick jag för mig att jag skulle prova om internet fungerade, trots det stora röda krysset nere i högra hörnet (man ska aldrig RIKTIGT lita på teknologi, ni vet). Och hoppe och skit, det funkar! Så nu känner jag mig fruktansvärt korkad för att jag inte försökte göra detta för ungefär en månad sedan... Men men, bättre sent än aldrig. Nu vet jag i alla fall att det inte är värt att dra hit Geek Squad. Så länge internet fungerar så klarar jag mig finfint. Resten får fixas när jag kommer hem till Svedala :P

Anywho... För tillfället känns det lite EXTRA kallt här i min källarhåla. Det kan möjligtvis bero på att jag alldeles nyssens kom hem från ett besök på Candy Cane Lane, där månadens au pair-möte hölls. Det var väldigt tacky hela grejen, men rätt underhållande. Det visar sig om jag lyckas få in bilder idag eller inte, så ni får se eländet (kameran vill lägga in ALLA bilder varje gång jag försöker importera de nyaste, vilket är lite frustrerande). Det hade säkerligen varit betydligt roligare om det inte varit för att det regnade under hela vår promenad. Trots att jag alldeles nyligen impregnerat mina skor blev jag fullständigt dyblöt om vänsterfoten (högern blev bara lite lagom våt), vilket ledde till att jag var iskall om fötterna på vägen hem, efter ett stopp på Applebee's med Jenny, Malou, Ellinore, Ida och Leila. Nu har jag åtminstone fått på mig varma, sköna mjukisbyxor, torra strumpor och ett par varma tofflor, så nu känns det aningens bättre.

Jag ska väl se till att skriva lite oftare nu när jag faktiskt kan, men det får räcka för idag, för nu tänker jag titta på Saturday Night Live. Det är den första säsongen någonsin, från 1975-1976. Jag hittade den på biblioteket i veckan och kunde inte låta bli att låna den. De flesta skämten är väl aningens inaktuella (typ alla "Weekend update with Chevy Chase"), men det är ändå ganska undehållande, och de har en hel del intressanta musiknummer med också.

'Til next time, my darlings!

Inga kommentarer: