lördag, december 20, 2008

Hoppe och skit, en lista!

Det var nu evigheter sedan jag la ut någon fånig lista här, så jag tycker att det är hög tid att återgå till mina gamla vanor.
Så här kommer den (första i en lång rad?)

Hur gammal är du och vad känner du inför din ålder? Jag är 21 (men tror ofta att jag fortfarande är 20), och jag känner mig ibland jättegammal (snart fyller jag 22, och det är ju nästan 25, vilket är halvvägs till 50, och när man är 50 har man ganska garanterat levt större delen av sitt liv) och ibland känner jag mig som en sketen liten barnrumpa, helt utan erfarenheter eller kunskaper. Vettefan vilket jag föredrar...

Vilket stjärntecken är du och hur typiskt detta är du? Lejon och VÄLDIGT typisk, på gott och ont.

Vilka frågor brinner du (eller har åtminstone brunnit) för? Vanliga, hederliga grundläggande mänskliga rättigheter till alla!

Är det sant att man kan tyda en människa efter musiksmak? Nja, inte helt, men liiiiite kanske...

Hur radikalt har din musiksmak förändrats de senaste fem åren?
Kommer nog inte ihåg vad jag lyssnade på för fem år sedan... Jag antar att min musiksmak har bräddats ganska rejält, dock. Det känns lite så.

Vi har alla våra gränser. Du skulle aldrig umgås med någon som lyssnade på och faktiskt tyckte om...? Vit makt-musik.

Har du fått höra att du liknar en annan person? Vem? Anser du att du gör det? Ja, min mamma och min syssling (hon heter dessutom Maja, och mitt mellannamn är Maja-Lisa, så det blev ännu lite mer likt på så vis).

Vilken figur i ”The Simpsons” påminner mest om dig? Jag är en blandning av Homer (lat som fan) och Lisa (geni :P)

Vem skulle spela huvudrollen i filmen om ditt liv? Kate Winslet, helt klart! (Hon har ju NÄSTAN rött hår, och dessutom är hon nog min favoritskådespelerska, så jag skulle kräva att det blev hon)

Behåller du helst dina bilder i färg eller svartvitt? Färg

Hur fotogenisk är du på en skala 1-10? Om jag gör min "Magnum"... 13


Vilken sorts människor stör du dig allra mest på?
Människor utan självdistans, samt människor som känner ett behov av att få andra att må dåligt/peka ut andras svagheter för att må bättre själva.

Vilka är de värsta misstagen man kan begå då man skriver en text? Särskrivning, "mej", "dej", "dom" (istället för "de" och "dem"), samt att ALLTID skriva "dem".

Låt oss vara fåfänga för ett slag; hur ser din absoluta drömkvinna/drömman ut? Lite Denzel Washington eller Johnny Depp skulle ju inte vara fel...

Vilken klädstil är mest smaklös? Kolla in några gamla Madonna-videor från 80-talet så har du ditt svar.

Hur skulle du helst klä dig om du bara hade möjlighet? I snygga, välsittande designer-kläder antagligen.


Vilka skönhetsprodukter använder du regelbundet?
Mascara, rouge, eyeliner, ögonskugga, ibland lite foundation, hudkrämer, diverse hårprodukter från TreSemme's Flawless Curls-serie.

Dömer du människor efter deras utseende? Till viss del, ja.

Äter du en matsked färsk hundspillning för 1.000:-? Nej, det ska till betydligt mer för att få mig att äta hundbajs...

Om tillfället gavs att äta en maträtt gjord på människokött, skulle du ta det?
Aldrig.

Vilket fordon åker du helst bara för att komma bort? Jag är ju i bilens förlovade land, så här är det i alla fall bil, men hemma i Svedala föredrar jag cykel (det finns ju faktiskt cykelvägar där)

Hur fånigt är egentligen rökförbudet på en skala 1-5? Inte ett dugg. Det är lite äckligt att röka inomhus, och dessutom stinker man helvete efter en kväll på "The sunky hake" där man får röka inomhus.

Visslar du bättre än du sjunger? Nej, verkligen inte. Visslar väl helt okej, men knappast mer än så.

Läser du hellre än du skriver? Beror helt på humör

Nämn en enda superkraft du önskar dig besitta? Att kunna "scanna" människors huvud och se om de är elakingar :)

Hur pass laglydig är du och varför? I'm the original retard rebel, baby! Jag bryter bara mot såna lagar som inte är så viktiga, som att stanna vid rödljus, inte köra mot enkelriktat och sånt :P

Vilket brott anser du vara allvarligast? Särskrivning och mord. De är på samma nivå.

Vilket är ditt absoluta drömyrke? Jag drömmer lite om UtbildningsRadion... Eller att få en bra idé och skriva böcker... Eller att få inspiration och skriva musik...

Hur skall du göra för att förverkliga dina framtidsplaner? Plugga hårt, öva mer och låta mig inspireras!

Dricker du must? Det händer la, men det är ingen jättefavorit

Inga kommentarer: