tisdag, december 23, 2008

God jävla jul

Det känns som att det kommer bli en toppenjul i år. Jag hostar så jag nästan spyr, och min kära VM tror att jag är nanny och städerska i ett...

Idag ska jag, förutom att passa barnen ett tag:

Polera alla diskbänkar i köket
Dammsuga tvättstugan
Moppa tvättstugan
Dammsuga hallen
Moppa hallen
Dammsuga gången från garagedörren
Moppa gången från garagedörren
Dammsuga badrummet (allas, inklusive gästbadrum)
Moppa badrummet
Dammsuga båda vardagsrummen


Aja, jag ska väl vara glad för att jag slipper damma hela skiten också, eller tvätta fönstren, och för att hon så snällt lät mig "komma undan" från att ta reda på hennes skit på köksbordet.

Tack, jag är ytterst tacksam för att det bara bryts mot 90% av städreglerna. Hittills...

Nu ska hon ju enligt egen utsaga "se till" att jag jobbar alla 45 timmar i veckan, oavsett om ungarna är hemma eller inte. Så det finns antagligen mer städning att se fram emot här i huset.

Varför åkte jag inte hem över jul? Varför?


Update:
Glömde jag säga dammsuga och moppa hela köket och matsalen också? För det ingick visst också...

Inga kommentarer: