tisdag, december 16, 2008

Checkar och drive-thru banking

Så jag åkte in till M&I för att lösa in min lilla check. För det första tycker jag att det är ganska hysteriskt roligt att folk faktiskt använder checkar här. Det är så otroligt 80-tal på något vis. Men jag måste säga att jag känner mig lite speciell när jag löser in mina checkar. :P
Anywho, när jag åker dit tycker jag att det är en bra idé att använda deras drive-thru banking, så att man slipper parkera, gå ur bilen och stå och köa där inne. Det är så mycket lättare liksom (dessutom är det lite roligt att det finns en drive-thru bank, så det är bäst att passa på att använda skiten...). Det hade säkert varit väldigt lätt om det inte varit för att mitt fönster hade frusit fast(vilket jag borde kunnat räkna ut, eftersom dörrarna var lite fastfrusna när jag skulle skjutsa flickorna till bussen imorse). Så istället för att bara "veva" ner fönstret var jag tvungen att öppna dörren och liksom sträcka mig runt den. Självklart lyckades jag också tappa själva checken precis när jag skulle lägga in den i den lilla lådan. Så jag fick glatt krångla mig ut ur bilen och leta reda på checken som landat på den blöta marken innan jag kunde lägga den i lådan och till slut få mitt kvitto. Det hade med andra ord varit betydligt smidigare att bara parkera, gå in på kontoret och lösa in checken där. Men hur skulle jag kunnat veta att det skulle bli så komplicerat?

Åter till SNL samt lite stickning!

Inga kommentarer: