lördag, februari 02, 2008

Hufvudstaden

Ja, så var man tillbaka från Stockholm då... Trött som ett as, fullständigt genomfrusen, men rätt glad ändå.
Betnér och Norman var toppen igår, även om jag var väldigt trött och hade en viss huvudvärk.
Idag har det bara varit allmänt fruktansvärt kallt överallt. Det blev inte bättre av att jag fick gå en bit från tunnelbanan till SVT-huset när vi skulle hämta Georgs bil, och sedan stå och vänta på honom ute i blåsten och snön i ungefär en kvart. Det var massor med minusgrader, det blåste som en snö-orkan, och jag såg ut som en snögubbe med snö i hela håret... Usch usch usch och usch...
Nu sitter jag i alla fall inne i värmen med en varm tröja på mig och försöker återfå kroppsvärmen (vilket är lättare sagt än gjort).
Dessutom har jag fått ett mail från Adlibris, och det verkar som att jag kommer få min fransk-bok (förhoppningsvis RÄTT den här gången) på måndag, vilket innebär att jag kommer kunna förbereda mig inför lektionen på måndagkväll.
Aja, jag ska väl fortsätta vara kall, trött och uttråkad ett tag till, innan det blir dags att gå och lägga sig...
Allt väl, mina vänner!

Inga kommentarer: