torsdag, februari 14, 2008

Frisyr-ångest

Jag fick ett ryck i tisdags förmiddag och bestämde mig för att gå till frisören. Jag tyckte att det var dags att förnya håret lite. Så jag bokade en tid hos Salong Trend nere på Råby Centrum den kvällen.
Klippt blev jag, och det kändes jättebra när jag gick därifrån. Frisören hade plattat håret, för att lättare klippa rakt, så det kändes ju inte riktigt som jag tänkte, men det kändes bra. Dessvärre kändes det inte alls lika bra när jag hade suttit hemma några timmar och funderat och känt efter lite. Då kändes det inte bra alls. Jag insåg att jag ville ju ha kortare hår. Nu kändes det inte alls så mycket skillnad som jag hade tänkt mig. Dock försökte jag låta bli att tänka på det för mycket innan jag tvättat håret och därmed fått se hur det såg ut lockigt.
Så igår kväll tvättade jag ur håret och lät det torka, med en förhoppning om att det skulle se mycket bättre ut när det blev lockigt. Det gjorde det inte.
När håret är rakt är det snyggt, men det är längre än vad jag vill ha det. När det är lockigt är det inte ens snyggt, i mina ögon... Det ser ut som två olika frisyrer som har blivit ihopmixade på ett väldigt otrevligt sätt...
Så nu måste jag gå ner till frisören igen och klaga, vilket känns oerhört jobbigt, eftersom de är så snälla och trevliga allihop som jobbar där. Jag hatar att behöva säga till folk att jag inte är nöjd med det de har gjort... :(
Jag vill verkligen inte göra det, men jag vill heller inte se ut så här i håret.

2 kommentarer:

Henriette sa...

Oh no! Men se det från den ljusa sidan, det är ju alltid lättare att klippa lite till än att tejpa tillbaks håret om man tar för mkt :P

Carin sa...

Henriette: Ja, du har så rätt... Men nu är det iaf tillfixat! Jag gick tillbaka till frisören idag och hon klippte av ytterligare en dm, och nu är det alldeles perfekt! :)