lördag, februari 16, 2008

"... och min andra assistent, Ulf"

Woohoo! Vilken härlig kväll det blev!
Mina två favoriter från Melodifestivalen kom vidare direkt till finalen! Wiiiee! :)
Sanna Nielsen trodde jag på från början, hon har en sån där vinnar-ballad, men aldrig att jag trodde att två skalliga enäggstvillingar i röda kostymer skulle slå Carola i Schlager-sjungande. :P
Björn Gustafsson var inte lika hysteriskt rolig som förra veckan, men han var ändå underbar i mina ögon. Ett av de bästa citaten står som rubrik på det här inlägget, och ett annat var några ögonblick senare, när han snurrade runt på sin assistent: "Oh, ni kanske är rädda att hon ska kräkas där inne, men det är okej. Det redigerar vi bort i DVD-versionen."
Andra söta citat fanns det också, mestadels från Herr Kristian Luuk, men även från andra håll. T.ex. när Luuk frågade Carola hur hon är när hon är nervös:
"Och du är?"
"Jag heter Carola"
Heheh! Carin skrattade mycket, oh ja! :P

Det var inte bara roligheter under kvällen, dessvärre. Det fanns även en del plågor och irritationsmoment:
Andra generationen - För det första tycker jag att låttexten suger. Jaha, så ni gillar pizza, kul för er. För det andra var deras trumma väldigt, VÄLDIGT trasig, vilket irriterade mig väldigt mycket.
The Nicole - Kunde hon inte ha valt en tonart som faktiskt fungerade för henne? Det hade liksom varit bättre om hon verkligen hade kunnat ta alla toner i låten. Låten ska jag inte ens prata om. Tyvärr kommer jag nog ha den i huvudet i flera dagar framöver.

Inga kommentarer: