lördag, februari 23, 2008

And that's my fault because...?

Något av det värsta jag vet är otrevliga människor som har någon sorts service-yrke. Om du hatar människor, varför ska du då nödvändigtvis ha ett jobb där du måste umgås med/hantera dem dagarna i ända?
Detta nyfunna hat är ett resultat av min promenad ner till ICA-Råby, för att lämna in ett paket som jag ska skicka tillbaka till Adlibris. Jag har fått en sån där liten retur-lapp av Adlibris, som jag duktigt klistrade fast på paketet. När jag så kommer ner till affären och lämnar fram paketet till kassörskan så får jag, helt oväntat, en utskällning.
"Så här kan det ju inte se ut, det förstår du väl? Det syns ju inte vad det står, det här får du göra om. Vi måste ju kunna läsa vad det står på paketet, adressen och det." And on, and on, and on she went... Det var mer HUR hon sa det än VAD hon sa. Jag blev fullständigt dumförklarad och hon verkade tycka att jag slösade bort massor av hennes värdefulla tid, som hon mycket hellre la på att plocka upp förpackningar med krossade tomater.
In addition to this, så gick det alldeles utmärkt att läsa vad det stod på paketet. På några ställen hade texten blivit lite blekt, så den var grå istället för svart, men en människa med normala ögon (eller till och med dåliga ögon, som jag ju har) kunde utan några som helst problem se vad som stod skrivet. Sedan är det mycket möjligt att något av det där ska läsas in i maskin, och därför måste vara kolsvart, det har jag full förståelse för. Men det är väl för fan inte mitt fel att Adlibris har dåliga adresslappar som bleknar i färgen? Ta inte ut din ilska på all världens dåliga tryckerier på mig!
Surfitta.

2 kommentarer:

Malou sa...

Fram tills att åkeriet delar ut paketet läses allt in via streckkoden. Och jag tror att pojkarna på åkeriet kan läsa en text om du kan göra det. Idiot.

Carin sa...

Malou: Ja, hon var fruktansvärt otrevlig. Sånt där kan förstöra en hel eftermiddag för mig... Jag kanske är lite för känslig, men vafan!