onsdag, juni 18, 2008

Ambassad - sammanfattning

Det har varit en lång dag i Stockholm för mig och Malou idag, men jag ska försöka sammanfatta den kort...

05.00 - Vaknade
05.05-06.15 - Duschade, gjorde mig i ordning, dubbelkollade alla visumspapper, packade i ordning min väska och gick med Lisa.
06.20 - Malou och hennes kära mor kom och hämtade mig coh vi åkte till stationen, i god tid för att hinna med tåget som skulle gå 06.54.
06.54 - Missar tåget på grund av fel information på skyltarna.
07.15 - Tar nästa tåg som gick (tack och lov för tät morgontrafik)
08.10 - Går av på Centralstationen och låser in all elektronik i ett förvaringsskåp där.
08.20-08.30 - Tar en taxi till Amerikanska ambassaden
ca 09.30 - Kommer in i byggnaden efter en timme i kö utanför ambassaden.
ca 11.05 - Kommer ut från ambassaden efter massor med väntan och en minuts samtal med visumspersonalen (de tog mina fingeravtryck! I felt like a criminal! :P).
11.10 - Vi tar en taxi tillbaka till Centralstationen för att hämta ut våra telefoner och iPods.
11.45 - Lunch! Mongoliskt = mums!
ca 12.20 - Vi drar vidare mot Motormännen för att fixa våra internationella körkort
12.45 - Vi lämnar handlingarna hos Motormännen och drar oss tillbaka mot Centralstationen för att förhoppningsvis hinna med tåget som går 13.07.
13.08 - Vi missar tåget precis, på grund av att folk krånglade vid biljett-automaten.
14.07 - Vi lämnar Stockholm. Nu börjar vi känna av den tidiga morgonen och alldeles för lite sömn och samtalsämnena börjar spåra ur. Ett återkommande ämne var Johnny Depp indränkt i glass och chokladsås, bryggandes kaffe.
15.00 - Tillbaka i Västerås och nu är samtalsämnena inte längre på mänsklig nivå. Jag ber om ursäkt till alla som råkade sätta sig på samma buss som oss på vägen hem...

Nu är jag äntligen hemm igen, och fullkomligt slut i hela kroppen. Det blir en tidig kväll ikväll, och imorgon är det dags att ta emot Bostad Västerås för inspektion av lägenheten. Ska bli intressant att se vad de har att säga om mina trasiga tapeter... Kattjävel!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skratt, det låter ju hur kul som helst! Fast att sitta o vänta på visumet är ju sådär. Kan inte förstå att de inte kan göra processen något mindre plågsamt trist... Och varför ALLA måste åka till Sthlm för det kan jag inte förstå. Tack för titten i min blogg, skoj att se att någon annan än mamma läser min =) Hoppas din midsommarhelg var ljuvlig. När kommer du till USA? Jag är i Sverige 27/6-20/8... Må så gott, Malin