tisdag, juni 17, 2008

Ambassad-förberedelser

Imorgon är det dags för mig och Mothlynx att dra oss in till den kungliga hufvudstaden och gå till Amerikanska Ambassaden. Gårdagen gick därför åt till att springa runt i centrum och uträtta diverse ärenden inför det besöket.
Först gick vi till Skatteverket för att hämta ut ett personbevis och lämna in besked om att vi lämnar landet. Dessvärre stod det någon där som skulle registrera namnet på sin nyfödde son och inte verkade ha bestämt vad han skulle heta, för han stod i samma lucka under hela tiden som vi var där, över en timme. Så vi andra fick vänta evigheter på att få uträtta det vi skulle göra, men till slut kom vi i alla fall därifrån.
Sedan bar det av mot centrum igen för att ta bilder, köpa massor med frimärken, betala in avgiften (och få kvittot på att vi betalt), samt uträtta lite andra ärenden.
Till sist åkte vi hem till Malou och skrev ut alla papper vi behövde, och fyllde i det vi behövde. Det var inte helt lätt att komma ihåg exakt vilka länder man varit i under de senaste tio åren, och vilka år varje resa var. För första gången var jag glad för att jag inte har rest så mycket :P
Anywho... Håll en tumme imorgon för att ambassad-folket tycker om mig och inte tror att jag är en terrorist ;)

Inga kommentarer: