torsdag, april 09, 2009

Jag borde inte vara förvånad...

Som jag skrev tidigare i veckan har jag haft väldigt mycket problem med min beställning av mobiltelefon från Elgiganten (aka De Onda Jävlarna). I måndags blev jag så äntligen lovad att jag skulle ha telefonen senast idag, torsdag, och jag kände att jag äntligen kunde börja slappna av gällande hela problemet.
Så jag har gått och väntat på en avi de senaste dagarna, men det har inte kommit något. Idag bestämde jag mig dock för att gå ner till Spelstallet (dit mitt paket ska skickas) och kolla om de kanske fått in den, men att avin har blivit försenad. Men när jag kom dit så hade det inte kommit något paket, så jag gick hemåt med arga steg och ringde Elgiganten för att fråga vad fan det är frågan om. Det var tur för killen som svarade att han var så väldigt trevlig och bad om ursäkt så bra, för när han berättade att telefonen dessvärre inte ens har skickats iväg än då blev jag fanimej arg!
Det har snart gått en månad sedan jag beställde telefonen, och när jag la in beställningen sa de att det skulle ta max 7 dagar innan jag fick den! Så jag anser mig ha all rätt i världen att vara riktigt jävla förbannad!

Jaha... Och precis nu har jag, för första gången, fått ett mail från Elgiganten där de "beklagar den långa leveranstiden" (detta efter att jag ringt och klagat på den långa leveranstiden ca 10 gånger). De meddelar även att de väntar på att kreditupplysningen ska göras. De har haft FYRA JÄVLA VECKOR på sig att kontakta Tele2 och den som är ansvarig för att kontrollera de uppgifterna, men de väntar alltså tills telefonen äntligen kommer in, så att jag ska få vänta ytterligare några veckor. Att se till att ha allting klart när telefonjäveln till slut är färdig att skickas ut har förstås aldrig slagit dem. Nej, det vore ju för smidigt, och så kan vi ju inte ha det!

Jag HATAR Elgiganten just nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inte lovande. Beställde precis en telefon från Elgiganten. Vilken telefonmodell har du beställt? Har du fått den ännu?

Carin sa...

Anonym:
Jag har beställt en Nokia 5800. Har inte fått den ännu, men idag har de äntligen tecknat abonnemanget, och nu har de (IGEN) lovat att den kommer iväg idag. Får väl se vad som händer...
Tydligen hade min beställning kommit bort i deras system, så de såg inte ens att jag hade beställt den, enligt den jag pratade med senast.
Jag får i alla fall lite kompensation för att det har blivit så här, men den fick jag såklart tjata till mig, och det jag fick var ett presentkort på Elgiganten, värt 300 kr. Eftersom jag har noll förtroende för dem nu känns det knappast troligt att jag skulle handla av dem, så jag får väl sälja mitt presentkort till någon annan istället...
Hoppas att din beställning går snabbare än min. Om det tar tid så ligg på dem så mycket du orkar.

Anonym sa...

Ouch. Jag beställde nämligen också en Noka 5800, blå. Den modellen var slut tills igår då de fick in ett nytt parti 5800´or om man får tro deras lagerstatus via hemsidan. Dock beställde jag inte med något abonnemang så min leverans borde ske omgående. Men man vet ju aldrig... Mvh.