torsdag, september 18, 2008

Vegetarian och skolhelvete

Jag kan glatt meddela mina lasare att jag har atergatt till min tidigare vegetarianism. En kombination av inflytande fran tva vardforaldrar som ar vegetarianer, och att ha last och hort massa ackliga historier om grislappar i karamellfarg och griskroppar som blir uppskurna "som smor" har fatt mig att inse att jag inte vill ata doda djur. Bla!

For ovrigt gor skolan mig lite upprord for tillfallet. Eftersom jag missade den forsta lektionen i min English Composition var jag tvungen att skriva tva first drafts till lektionen igar, en autobiographical essay och en observational essay. Jag fick med andra ord jobba arslet av mig for att hinna med jobbet, skrivandet och dessutom att lasa typ en miljon sidor i min never ending text book. Det ar inte helt latt att ha tid och ork for studier nar man jobbar tio timmar varenda j*vla dag, och inte ens ar helt ledig ens de fa timmar om dygnet som det ar tankt ska vara MIN tid. Eftersom mitt sovrum ligger alldeles bredvid badrummet som alla anvander, och vagg i vagg med Ansley's sovrum, kommer ofta lillan och sager god natt ungefar femton ganger per kvall. Visst uppskattar jag att hon ar sa gullig och mysig, men det tar en halv evighet att fa ut henne ur rummet nar hon val kommit in, och jag behover den tiden for mina studier.

Pa tal om gullungen. Forra fredagen, nar vi satt uppe pa mitt rum och tittade pa en film (jag vek tvatt, men anda) sa tittar hon upp pa mig och sager "Carin, I love you". Jag trodde att jag skulle borja grina, eller att mitt ansikte skulle spricka av mitt stora leende. Min lilla sotnos!

Nu ska jag och sotnosen leka lite pa DisneyChannel.com, och sedan ar det dags for lunch innan Dawn kommer och hamtar upp henne for att aka till tandlakaren med Olivia. Med andra ord blir det bara jag och Aidan ikvall. Kommer bli intressant :P

2 kommentarer:

Malou sa...

AWESOME! Let's bring down the meat industry ;)

Anonym sa...

Fyyyyy vad gullig kommentar av henne. *tårögd*