måndag, september 29, 2008

Ett litet inlagg

Jag har tid att sitta vid datorn!
Frank ar klar for kvallen, och ungarna sover! Jippie!
Sa Malou bad mig skriva ett litet inlagg for en gangs skulle :P

Igar var jag, Chrissi och Nicole till Monarch Tattoo i Newfoundland, dar jag och Chrissi bokade en tid for att tatuera oss i nasta vecka! Vi traffade aven hetingen Justin som jobbade dar. Han ar for ovrigt en av de enda manniskorna som vetat vad "Per aspera ad astra" betyder. Men sa ar han ju larare och skitsmart ocksa :)

Nar vi var klara dar akte vi till Applebee's, dar var servitor var varldens trevligaste och sotaste medelalders gay (jag bjuder pa den formuleringen igen, Malou :P). Han fick massor med dricks fran mig, needless to say.


Jag var pa en Host Family Day idag. Det var lite konstigt, eftersom jag ju vet att jag kommer lamna familjen inom nagra veckor om allt gar som det ska. Det hade formodligen varit betydligt roligare om det inte var for att det sporegnade hela tiden. Visserligen satt vi i en pavilion, med tak och allt, men det dar vadret var ju bara for deprimerande.
Nu har jag i alla fall antligen fatt traffa Chrissi's hostfamily. De var jattetrevliga, och de lovade att halla ogonen oppna om nagon av deras vanner vore intresserade av att skaffa en au pair.

Jag har antligen pratat med Lisa idag (forsokte ringa henne hela dagen igar, men hon var upptagen), och hon sa att fran imorgon kommer jag formodligen vara ute i systemet, och kan borja vanta pa kontakter fran familjer. Frank sa ocksa att for dem ar det inget problem om jag inte hittar nagon inom mina tva veckor, sa jag kan stanna sa lange jag vill, eller tills de har fatt hit en ny au pair. Jag vill helst harifran sa fort som mojligt, for att slippa dra ut pa det for lange, men vi far val se vad som hander...

Nu ska jag sova, innan jag blir alldeles omansklig.

Inga kommentarer: