torsdag, maj 08, 2008

Nördig dag

Jag har varit riktigt otroligt töntig idag. Fråga Malou, så får ni det bekräftat :P
Jag får helt enkelt skylla det på trötthet, jag har ingen annan (icke-pinsam) förklaring.

I övrigt så gick det bra på jobbet idag. Jag fick in 5 bokningar, vilket egentligen är mer än jag behöver få in varje dag. Dessvärre så är vi ju efter i planeringen och dessutom var Kicki sjuk, så jag och Tom hade behövt få in 10 bokningar var för att komma i fas med vår tidsplan. We did not succeed...

På eftermiddagen hade jag, Biljana och Malou tutorial på Detective Fiction. Det var också då som mina töntiga kommentarer var som mest extrema. I'm such a dork... :(
Jag fick i alla fall bra kommentarer på mitt första utkast av min mini-uppsats (efter C-uppsatsen känns det löjligt att kalla något på 750 ord för en uppsats...). Det känns som att det inte kommer bli alltför jobbigt att fixa till det för att få ett bra betyg på den. Ta bort något litet stycke, ändra några korta formuleringar, fixa några mekaniska fel. No big deal.

Nu ska jag se till att laga min stackars väska som slaktades av min cykel igår... My brand new, pretty bag! Miso sad! :'(
Lyckligtvis var det på undersidan det gick hål, så jag tror att jag kan laga till det utan att det syns så mycket. Som min ekonomi ser ut just nu så har jag tyvärr inte råd att köpa en ny väska, och jag tänker INTE slänga en väska som jag haft en vecka. Det är emot alla mina principer. Kan det lagas så SKA det lagas!

Over and out (för att fortsätta vara klyschig och töntig)


Dagens citat:
En egoist är en ofin människa som intresserar sig mer för sig själv än för mig
- Ambrose Bierze