måndag, maj 19, 2008

Åldersnojja



Det hände något sorgligt idag.
När jag var på väg hem från ICA Råby, med två kassar fulla med mat, så kom en Tele2-försäljare fram emot mig med sitt lilla försäljar-leende.
"Ursäkta damen, får jag ställa en kort fråga?"

Damen?
DAMEN?!
Jag är för fan 20 år!
Nog för att jag alltid sett äldre ut än jag är, men DAMEN?



Ser ni bilden där ovan? Det är tydligen så omvärlden ser mig...
Frisyren är till och med lite lik, är inte det riktigt sorgligt?

Miso sad.
Miso old...

Bring on the botox!



Edit:
Det blir inget jävla citat idag. När man är så gammal som jag är, förstår ni små barn, så har man inte råd att lägga tid på att leta efter fyndiga eller smarta citat. Då kanske man inte hinner till bingohallen i tid, eller så dör man på vägen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Såg att du också ska till usa, vilket "bolag" åker du med? Har du msn kanske så kan vi prata lite där? Vore skönt att ha någon anna au pair att prata med. :)

Funkan sa...

Haha... jag blev minsann kallad "fröken" på Body Shop igår...

Anonym sa...

okej, va kul! :D
jag ska åka med skandinaviska institutet. har hittat en familj i l.a som jag tror skulle passa mig, måste dock få körkortet innan jag kan prata med dom, men jag hoppas dom är kvar då. :) tog det lång tid för dig att fixa med alla papper osv?

Anonym sa...

Det är värre att känna sig gammal än att bli kallad gammal. Tycker jag, tra la la. :)

På dagis, när man sa att man var 21, så frågade de om man skulle dö snart eftersom man var så gammal :) De små liven...