söndag, maj 25, 2008

Hjäääälp!

Jag börjar få lite lätt ångest över vad jag ska köpa för presenter till min familj. Visst, det är 1½ månad kvar tills jag ska åka, men tiden går fort och jag har mycket jag ska hinna med under den tiden, så det känns bäst att ta tag i allt så fort som möjligt.
Finns det någon av er som har ett bra tips på vad man kan ge för present till en 8-årig pojke och en 12-årig flicka? Pojken tycker om fotboll, att spela X-box och han är med i the Boy Scouts. Flickan spelar fotboll och rider, och hon är precis i den åldern då pojkar och smink blir intressant :P Hon tycker även om att sy.
Till min minsting, flicka på 4 år, har jag i stort sett bestämt mig för vad jag ska köpa, nämligen en Bamse-nalle. Jag älskade mjuk-djur när jag var i den åldern (och gör det fortfarande) så jag tror och hoppas att hon också gör det.
Till hela familjentänker jag köpa en bok om Sverige (de ska också få ut något av kultur-utbytet) och en Dalahäst eller Ludvika-häst. Dalahäst känns rätt så uttjatat för mig, men de har förmodligen ingen sedan tidigare, så det kan vara en kul grej för dem.
Jag vet inte riktigt om jag ska köpa något mer, specifikt till föräldrarna. Jag vet inte så mycket om pappan egentligen, eftersom jag haft all kontakt via mamman. Jag vet att han verkligen brinner för det här med alternativa energikällor och sätt att spara energi, men mycket mer än så är det inte. Känns som att det är svårt att hitta på en present baserat på den kunskapen...
Jag skulle ju alltid kunna köpa ett smycke eller liknande till mamman, det brukar ju oftast vara uppskattat. Något svenskt märke då, såklart. Dessvärre brukar ju smycken (åtminstone de som är fina nog för att jag skulle vilja ge bort dem) vara lite för dyra för den budget jag har för presenter.

Snälla, hjälp mig komma på något!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för kommentaren i min blogg. Du är verkligen inte ensam det kan jag lova dig!

När det kommer till presenter så köpte jag ett SNÖ of sweden armband till mamman i familjen och en landslags fotbollsdräkt till sonen :) Kanske kan vara tips :)

kram