söndag, maj 25, 2008

ESC-skandalen



Jag tänker prata om ESC-skandalen. Nej, inte det att Perelli kom på 18e plats, för det bryr jag mig inte i. Vi säger ju varje år "åh, Sverige har en så bra låt, vi är segertippade". Vi sa det med Lena Ph, vi sa det med Carola, vi sa det med The Ark, och hur faan gick det då?
Nej, jag har slutat tro på det svenska schlagerundret. Och OM vi nu skulle ta och vinna skiten igen, så vill jag att vi ska göra det med någon som jag tycker är bra. Så bra är hon faktiskt inte, allas vår dragqueen look-alike. Jag tycker inte att hennes röst lät så perfekt som många vill få det till. Däremot fanns det många andra sångare som lät betydligt sämre, som Tyskland...



Nej, den skandalen jag vill prata om är det faktum att Turkiet inte vann. Deras låt var klart bäst, enligt min åsikt. Jag blev lite förälskad i den måste jag säga.
Sedan att Grekland fick en så bra placering är för mig helt ofattbart. Jag minns inte ens hur den går, så intetsägande var den. Det jag minns var att det var fånig tuggummipop och en tjej med långt och överdrivet svallande hår och en rosa klänning. Kan det bli värre? Det skulle i så fall varit om Alexander Bard hade dykt upp med sina shorts...
Jag får kalla kårar bara vid tanken...


För övrigt tänker jag nämna Bonde söker Fru. Jag kikade lite på eländet nyss, och jag blev lite kär i en av dem (jag förälskar mig lätt, såhär runt försommaren :P), nämligen Peter. Vore jag 10 år äldre, man och gay så skulle jag skriva till honom för han verkar supertrevlig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg först den på svensk tv på vår tv, och då tyckte jag att Charlotte lät bra. Sedan laddade jag ner den engelska versionen (Terry Wogan som kommentator = WHEEE! Det var han som sa att Afro-Dite såg ut som grillade kycklingar i folie, haha) och i den lät Charlotte inte alls bra. Blev grymt besviken av det.

Kvällens enda höjdpunkter för mig var piraterna och Björn Gustafsson.

Har skickat in bild till STS idag. Nu bör det fixa sig.
kramar!!