söndag, september 02, 2007

Lisa

Efter mycket tittande på hemsidor för organisationer som omplacerar hundar så har jag hittat en jättesöt liten söt tik som jag blivit alldeles kär i: Lisa. Hon är en före detta gatuhund från Rumänien och hon verkar underbar. Jag har funderat fram och tillbaka och jag har i stort sett bestämt mig för att adoptera henne. Det jag väntar på nu är att jag ska ha råd att betala bokningsavgiften till Hundhjälpen, så att vi kan börja planera hennes resa hit. Jag måste se till att jag kan vara hemma dygnet runt de första dagarna, och efter det måste jag se till så att någon annan kan passa henne under de timmar jag måste till skolan och liknande, så det kan bli ett pusslande innan vi hittar någon dag som kan passa att ta henne hit.
Det ordnar sig säkert på något vis! Jag hoppas bara på att ingen annan hinner boka henne medan jag väntar på att jag ska få mina nedrans CSN-pengar... Det skulle kännas för jävligt om någon "tog henne" mitt framför näsan på mig bara för att csn är sega.

2 kommentarer:

billie sa...

oooh, guuu va kul!!!!!
jag hjälper gärna till när det behövs, just call me dude :D

Carin sa...

Wiiie! Tack så mycket! :)