torsdag, september 06, 2007

Jag RASAR!

Nu är det dags igen! Nu är det dags för lite rasande!

Om det står "telefontid 10-11" på en organisations/ett företags hemsida, då förväntar man sig ju att man faktiskt kan ringa den tiden och få prata med någon. Sådana krav kan man tydligen inte ha. Nej, man kommer istället till en jävla telefonsvarare varenda jävla gång man ringer, så att man inte får prata med någon om sitt ärende... Ska det vara så? Svar: NEJ!
Jag rasar mot folk som inte svarar i telefonen under sin utskrivna telefontid!

Jag rasar också mot lärare som inte rättar och lämnar tillbaka uppsatser i tid. Jag vill inte nämna några särskilda namn, för då kan Karin känna sig utpekad, men jag kan säga så mycket som att det finns vissa lärare på IHu som skriver att "ni kan lämna in er uppsats när som helst under sommaren, så rättar jag den så fort jag kan och ni får tillbaka den snarast". Det låter ju jättebra, eller hur? Problemet är ju då bara att läraren i fråga faktiskt INTE rättar uppsatserna som skickats in. Så nu finns det vissa som väntat i ca 6 veckor på att få veta hur deras uppsats blev (t ex Billie). Jag kan väl förmodligen inte klaga så mycket själv, eftersom jag, på grund av datorproblem, lämnade in min uppsats en vecka efter deadline, men jag rasar å de andras vägnar!

Jag rasar. RASAR, I tell you!

5 kommentarer:

Malou sa...

MMMMMMMMHM! Om jag itne har fått tillbaka den till imorrn har hon officiellt gått över tiden (15 arbetsdagar), och då blir det hus i helvete, lemme tell ya!

billie sa...

jaaaaa, hallooo.. jag lämnade in min för typ 2månader sen...så drygt. det värsta är att jag nu har börjat tvivla på att jag verkligen har lämnat in den eftersom man inte fått nåt svar..men det står: submitted.. när jag kollar på vwb ct, så det är henner fel, hennes fel i tell u!!!!!!

Funkan sa...

Jag fick tillbaks min för precis en vecka sen jag... å då lämnade jag inte in den förrän den 20 augusti kl 20.40 (dvs 20 min innan deadline...)
Godkänt fick jag t o m :)

Carin sa...

Johanna: Va? Och Billie som lämnade in sin i slutet på juli har inte fått tillbaka sin... Känns ju skitbra... Man kan ju tycka att hon faktiskt borde gå LITE efter i vilken ordning de kom in... Man kan ju tycka att hon borde prioritera de som har registrerat sig för C-kursen också, eftersom vi faktiskt behöver de där poängen ganska så snart... Men men... Vem vet hur hon resonerar?

billie sa...

gaaaaaaah, i HATE her!!!