tisdag, juli 01, 2008

Dagens citat och irritationsmoment

Från Unga mödrar:

"Jag vet var Turkiet ligger, bara inte exakt. Men jag vet att det ligger i närheten av ... vad heter det? Sahara."

Om menyn på en restaurang i Turkiet:

"Varför skriver de på sitt språk?"


Något som irriterar mig är att en av familjerna i programmet precis har fått sitt andra barn. Mamman bestämde namnet på det första barnet, och de kom överens om att pappan skulle få bestämma namnet på det andra. Men så säger mammans familj att de inte tycker om det namn som pappan ger barnet, och i stort sett trakasserar honom till att ändra sig. Det är ju inte deras barn! Det är väl bara att acceptera det namn de väljer! Irriterande människor.
Fula är de också!


Tillägg: Jag blir lite hatisk när jag inte får ordentligt med sömn. Ni kanske har märkt det...

1 kommentar:

Anonym sa...

haha jag störde mig också sjukt mycket på det där.