tisdag, juli 29, 2008

Back in Jersey!

Antligen ar jag tillbaka i The Garden State!
Semester ar en bra borjan pa aret som au pair, missforsta mig inte, men det ar anda skont att fa komma tillbaka till verkligheten och paborja det som jag faktiskt ska jobba med under det narmaste aret.
Sa idag ar faktiskt min forsta RIKTIGA jobb-dag. Jag jobbade lite aven under semestern, men det inkluderade mestadels bara att vakta barnen till och fran pa stranden medan Dawn var upptagen med annat (som att skicka in stackars bilen pa lagning for massor med pengar).
Vi ska forsoka komma ivag till biblioteket idag, eftersom Anika maste lamna tillbaka lite bocker, och hon tyckte att det kunde vara en bra ide att visa mig var biblioteket ligger, sa att jag hittar dit med barnen senare, och sa kan jag passa pa att skaffa ett lanekort och lana nagra bocker pa samma gang. Bockerna jag hade med mig hit som semesterlasning ar namligen slut sedan lange, och jag behover ha nagot att sysselsatta mig med medan barnen spelar X-Box och tittar pa TV...

Nu vaknar barnen, sa jag ska fixa frukost, men vi hors snart igen, jag lovar!
Kramar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en bra dag!! *KRAMAR!!!*

Malou sa...

Du lovade mig på heder och samvete (hrm) via sms att du skulle blogga idag. Well you better get cracking, annars sprider jag ut att du är en lögnare.