söndag, oktober 04, 2009

Lördagens...

ondaste: Att vakna ca 06.30 (när man somnat någon gång efter kl 03.20) av ett överjordiskt sendrag i hela vänsterbenet. Det gjorde mig öm för resten av dagen...

jobbigaste: Att behöva gå upp ur sängen, lätt bakis och med värk i benet efter the aforementioned sendrag.

hjältemod: Att gå ner till tvättstugan med massor med tvätt. Bakis, öm och iklädd det som ligger läääängst in i garderoben och aldrig bör lämna lägenheten, då det kan leda till psykiska men hos de stackars människor som råkar se eländet. Detta var det enda som var rent...

tur-i-oturen: Att jag stod framför mitt badrumsskåp och borstade håret precis när en av glashyllorna i det väljer att ramla ner, tillsammans med ALLA parfymflaskor jag äger och har. Bäst som jag är lyckades jag fånga de flesta, inklusive hyllplanet, och resten av flaskorna fångades upp av en utdragen låda alldeles under. WIN

bästa: Bio med Monica och Sanna. Inglourious Basterds. Den rockade röv, som man säger i Ludvika. Jag ääälskaaaar när Brad Pitt's rollfigur försöker prata italienska :P

våtaste: Att cykla hem i mörker, spöregn och blåst och helt plötsligt finna att det man trodde var en liten, odjup pöl i själva verket var en gigantisk, decimeterdjup sjö på cykelbanan.

silverlining: Att jag slapp cykla hem ensam efter bion, utan fick med mig en Monica på pakethållaren. Det var lite vingligt några gånger, men betydligt mycket trevligare än att ta sig igenom regnet på egen hand. Det blev till och med lite kul att bli dyblöt om fötterna av ovan nämnda sjöar vi stötte på när man var två som delade på eländet.

nattuggla: Jag, som vanligt, då detta är andra natten den här veckan som jag är vaken när morgontidningen kommer in genom brevinkastet.

5 kommentarer:

Ellinore sa...

Har du råd med morgontidning??? Inte jag.... Illa... Hur gör du?

Carin sa...

Nej, jag har inte råd, men Sundsvalls Tidning var gullig och gav mig och typ alla andra studenter en månads gratis prenumeration. Så snart blir det inga flera tidningar... :( Det får la bli att läsa på internet i fortsättningen istället.

Monica sa...

hahaha jag älskade de där pölarna!!! :P

Jag såg precis en TV-reklam för TREsamme, "finns i en butik nära dig" så det är bara o leta!

Carin sa...

Monica: Tjohoo! Vad bra, då ska jag börja leta efter det igen :) LYCKA! Och jag som nästan gett upp hoppet om att få mitt hår att bete sig igen...

Carin sa...

Monica: Bajs... Jag läste att serien för lockigt hår inte kommer till Sverige. :'( Bara för "typiskt skandinaviskt hår". Diskriminering!