måndag, november 03, 2008

You didn't think it was going to last, did you?

Nar jag kom hit tankte jag (bland massa annat, saklart) "GUUUUD vad skont att ha fri tillgang till internet med min egen laptop!"

Simsalabim! Grattis Carin! Virus! Datorn ar pajj...
Nu vantar Geek Squad, som glatt ska fa fixa till min lilla alskling. Dessutom ska jag be dem installera ett battre antivirusprogram, eftersom det jag har uppenbarligen inte fungerar mer an tre dagar innan nagot skit bryter sig igenom och ater upp allt (inklusive ett fungerande explorer, ett fungerande scrollhjul och mycket, mycket annat).

Jag kommer med andra ord fa lagga en hel del pengar pa min lilla dator, vilket jag inte hade raknat med. Men men, om det betyder att jag kan sitta inne pa mitt rum och skriva mail sa mycket jag vill under dagarna sa far det val vara vart det.
Jag har visserligen tillgang till familjens laptop medan flickorna ar i skolan, men det ar inte samma sak. Dels saknar den de sista tre bokstaverna i alfabetet (de viktigaste, enligt mig!) och dels kan jag inte ta med den in pa rummet pa helger och kvallar, och maste da istallet sitta inne i kontoret/TV-rummet om jag vill anvanda den. Och ni som kanner mig vet att jag vill ha lite tid for mig sjalv, annars blir jag lite knapp och latt otrevlig.

Anywho... Da vet ni hur det ligger till. Pa aterlasande!

Inga kommentarer: