måndag, november 03, 2008

One more...

Eftersom Malou "glatt" meddelade mig att hon forvantar sig MINST ett nytt blogginlagg fran mig nar hon slar pa datorn ikvall tankte jag se till att hon har att lasa nar hon kommer tillbaka fran kinesiskan, den lillan slynan :P

Den har gangen tankte jag prata om politik. Som alla andra pa den har sidan Atlanten, och vad jag forstar aven hemma i Svea Rike.
Amerikanarna ar lite smat galna just nu, to say the least. Nar det kommer till at valja president sa verkar det inte som att det duger med att man inte tycker om den ena kandidatens varderingar/ideer. Nej, man maste desutom tro att han/hon ar livsfarlig.
Jag har spenderat valdigt mycket tid med flickornas mormor, L, de senaste veckorna, och hon ar helt tokig i Obama. Alskar honom! Pa en gang nar man ser McCain pa tv daremot, da blir hon fullstandigt fly forbannad. Alla hans forslag ar "Bullshit", "Shit" eller helt enkelt "Fucked up" (inte mina ord, jag skulle ALDRIG saga nagot sa oforskamt). Dessutom ar hon ganska saker pa att mannen ar aningens psykiskt stord, och vore direkt farlig for landet om han blev vald, eftersom han har ett alldeles for haftigt temperament (vilket skulle leda till lite impulsiva bombningar av diverse lander).
Jag kan val saga att jag inte ar direkt fortjust i McCain, och jag hoppas verkligen pa en demokratisk seger imorgon, men psykstord kanns lite att ta i, aven for en vanstersjal som mig.

Anhywho... Imorgon ar hela den har utdragna kampanjen i alla fall overstokad. Forhoppningsvis. Man vet ju aldrig om Bush och hans folje kanske far for sig att fuska lite i Florida igen (som vanligt) och drar ut pa det hela en vecka eller tva. Skulle ju inte direkt forvana mig. Det ar ju lilla Bush vi pratar om har.

Nej ni. Ingen vet vad som kommer handa an, men jag vill vara en optimist, sa darfor tanker jag tippa pa en seger for Obama/Biden imorgon!

YES WE CAN!

1 kommentar:

Malou sa...

Hahaha, I LOVE her! Jag tycker inte heller att McCain är psykstörd. Däremot undrar jag lite över Palin :P