lördag, mars 22, 2008

Miso bored

Jag känner mig så fruktansvärt understimulerad för tillfället. Jag behöver få vara lite kreativ. De senaste två veckorna eller så har jag sysselsatt mig med att sticka ett linne, men nu när det är färdigt (förutom att sy fast axelbanden och hitta några knappar till desamma) har jag inget vettigt att hitta på.
Visst, jag skulle kunna sy något med några av lapparna jag har i klädkammaren, men jag känner inte att jag vill ägna mig åt att sy just nu. Jag känner för att skriva. Något kreativt. Göra efterforskningar, planera upplägg, fundera på formuleringar och såna saker. Jag saknar skrivandet.

Jag har fortfarande kvar mina författardrömmar, som jag nog alltid haft. Jag önskar så att jag kunde skriva en historia, komma på en historia, låta en historia komma till mig. Något som underhåller, berör eller upprör. Men jag kan inte. Jag har försökt många gånger, men det verkar inte som att det passar mig, helt enkelt.
Jag har knappast några Nobelpris-ambitioner, jag skulle nöja mig med en naiv, fånig tonårsroman om det var så, men inte ens det kan jag kläcka ur mig. Det känns som att jag har idéer som skulle kunna fungera, men jag får inte ner dem på papper på ett vettigt sätt.
Frustration, frustration, frustration...
Och jag ska bli journalist. Är det verkligen en bra idé att utbilda sig till ett yrke där jag förmodligen måste ägna mig väldigt mycket åt skrivande om jag inte ens får ner något fiktivt på papper?
BLÄ!

Inga kommentarer: