måndag, mars 24, 2008

Idioter, idioter, idioter...

Jag sitter, återigen, på ett diskussionsforum och jag blir så fruktansvärt arg!
Det finns människor som, på allra fullaste allvar, jämställer homosexualitet med nekrofili och pedofili.
Jag blir så arg så jag vet inte vad jag ska säga...
På vilket vis är ömsesidig kärlek/attraktion mellan två vuxna människor jämställt med att ha sex med ett barn eller en död kropp? Var finns ömsesidigheten i sådana relationer? De försvarar sina påståenden med att säga att "ja, men om barnet tar iniativet till sex så varför skulle det inte vara okej?"
För att barn ofta inte är medvetna om att det de gör kan kopplas till något sexuellt! De vet ofta inte ens vad sex är! Som när Magnus Betnér pratade om sin dotter som är 3-4 år och precis har upptäckt sina egna och andras könsorgan. Hon är därför väldigt fascinerad av dessa och ibland när de badar (vilket han gör tillsammans med sin dotter) så roar hon sig med att ta tag i pappas härlighet, och dessutom fråga om hon får sitta på den... I vuxna öron låter detta som något sexuellt. Skulle en vuxen kvinna säga samma sak skulle det med allra största sannolikhet vara en invit till sex, men för en 4-åring? Knappast! Det handlar om en fascination för den egna och andras kroppar! Det är naturligt! Hon har blivit medveten om att hon har en kropp med en del lustiga delar, då måste man ju få upptäcka den också.

Nej, jag blir bara så trött... Pedofili är inte i närheten av samma sak som homosexualitet. PUNKT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj oj vilket bra inlägg! Så sant så sant. Få saker finns det som gör mig så arg som homofobi. ...Jag blir seriöst arg bara av att lära ditt inlägg, på grund av att du hört om andra som har de här störda åsikterna. Nej verkligen bra inlägg! Bravo.