fredag, maj 11, 2007

Snart dags för pension tror jag minsann...

Efter att ha läst Johannas blogginlägg om www.vuxenpoang.com så var jag bara tvungen att testa det själv. Jag måste säga att jag blev inte så värst överraskad när jag fick mitt svar:

Din vuxenpoäng är: 20.2
Din ålder borde vara 37.7 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

Ojdå, ditt test visar att du måste tagga ner lite. Du är lite för mogen för din ålder. Kanske dags att sluta använda ICA-kortet eller sälja bilen? Eller varför inte beställa en resa till Kos?

Tips på saker att göra för att få mindre poäng:

- Börja drick öl.

- Åk till Hultsfred, dvs festivalen, inte staden.

- Flytta ihop med några kompisar.

- Ge dina krukväxter till grannen.

- Sälj din bil, det är omiljövänligt.



Som sagt, ingen stor chock... Det förklarar ju dessutom varför jag fick min "mid-life-crisis" kris när jag fyllde 18. Min mentala ålder var helt enkelt ca 35...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Wiiie.. vi är nästan lika gamla.. jag ska också tagga ner enligt vuxenpoäng! Töntiga frågor var det dock.

Carin sa...

PatrikeN: Neeeej då... Detvar bra frågor tycker jag! Mer Ica-kort åt folket!

Anonym sa...

HAHA du jag fick fan 8.9 vuxenpoäng. o skulle haft 17! är jag ett spädbarn då?!
(- i pinscip; ja)
komiskt haha. //fia-vännen