lördag, maj 05, 2007

Long time no see...

Nu var det väldigt längesen jag skrev här sist. Har inte riktigt haft tid/ork/möjlighet/lust, antar jag... Men men, nu kände jag mig som en dålig människa och insåg att det helt klart var dags att höra av mig till min älskade blogg igen!

Har haft en trevlig vecka, med undantag för jobbet, som gått käpprätt åt helvete. Jag har varit på skolan för att jobba både måndag, torsdag och fredag, och varenda gång så har det bara varit fyra kategoprier av folk där: såna jag redan pratat med, icke svensktalande utbytesstudenter (som vi tyvärr inte kan hjälpa, eftersom alla våra kunder kräver att de åtminstone kan förstå svenska), sjuksköterskor (som vi inte kan hjälpa eftersom vi inte erbjuder jobb inom vård) och människor som ser att jag kommer från ett företag och tittar på mig med hat i blicken när jag närmar mig dem. Därför har jag inte ens fått in en tredjedel av de CVn jag ska få in varje vecka... Känns riktigt pissigt, men vad kan jag göra när det inte är någon där som vill registrera sig?

Anywho... Lite roligt har det varit med jobbande den här veckan ändå. Det var dock inte i mitt jobb som studentambassadör, utan i den lilla tillfälliga tjänsten hos Gudrun Sjödén, för vilken jag var på lite information och "utbildning" i torsdags eftermiddag. Kommer nog bli väldigt roligt (så länge det inte regnar eller är på tok för varmt). Det var väldigt trevliga tjejer som jag ska jobba tillsammans med så det känns väldigt lovande. Vi fick dessutom en rundtur genom företagets huvudkontor, vilket var väldigt intressant. Och som "grädden på moset" så såg jag Gudrun Sjödén HERSELF vandra ner genom korridoren. Var lite roligt, faktiskt :) Och hon log så snällt mot mig så :D
Vi fick dessutom en liten tjuvkik på några av de klänningar som vi ska ha på oss när vi jobbar (Vi var de första utanför företaget som fick se dem, så det var väldigt roligt). De flesta var supersöta! Jag ville ta med mig alla hem... Men men, jag får se till att svettas mycket i min klänning, så kan de inte sälja den när jag haft på mig den i tre dagar, och så får jag behålla den! ;)

Joråsåatteduvet... Sitter och tittar lite på SM-finalen i handboll, och det är ofta väldigt roligt att lyssna på kommentatorerna, måste jag säga. "Nu är tjejerna alldeles för tända", "hon trycker upp bollen" och "hon blir hårt tagen på linjen" är några härliga kommentarer som hörts under matchen. :P

Nu ska jag gå tillbaka till min virkning och min handbollsmatch!

Inga kommentarer: