lördag, maj 05, 2007

Lista... Igen...

Jag har lite svårt att ta tag i alla grejer jag behöver göra idag, så jag sätter mig här och skriver en liten lista istället. (En lista som jag snodde från Johanna, som i sin tur snodde den från Malou)

Tre saker jag inte förstår:
- Varför jag ska ha så svårt att ta tag i saker jag måste göra
- Var alla mina pengar tar vägen
- Hur jag ska hinna klart med min uppsats tills på onsdag

Tre saker som finns på mitt skrivbord/bordet jag sitter vid:
- Början på en virkning som ska bli ett linne
- En tejprulle
- En liten ask med diverse örhängen

Tre saker jag gör just nu:
- O-pluggar (världens bästa uttryck som jag snott från Johanna
- Tittar på SM-finalen i handboll
- Virkar

Tre saker jag vill göra innan jag dör:
- Varit i alla världsdelar (har bara avverkat Europa än så länge, så jag har en bit kvar)
- Se en total solförmörkelse
- Volontär-arbeta

Tre saker jag kan göra:
- Dra dåliga/osmakliga/perversa skämt
- Sy (tillräckligt bra för att sy en balklänning med snyggare sömmar än de som var sydda av utbildade sömmerskor, men det handlade nog mest om att jag är så jävla envis :P)
- Baka (jag duger iaf)

Tre saker jag inte kan:
- Göra läxor när jag borde
- Gå och lägga mig när jag borde
- Vara singel (Det är lätt patetiskt, men jag suger verkligen på att vara singel)

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
- Prata franska
- Prata ryska
- Vara nöjd med att vara ensam ett tag

Tre favoriträtter:
- Pannkakor (muuumms!)
- Thaimat
- Fläskfilé och pressad potatis (mmmm, mumsenssmaskensgott...

Inga kommentarer: